معاون مهندسی و عمران ادارهکل بنادر و دریانوردی هرمزگان
مجوز ۱۳ سازه جدید در سواحل هرمزگان صادر شد
معاون مهندسی و عمران ادارهکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۱۳ سازه غیرمجاز در سواحل این استان با طی کردن فرآیند قانونی از ابتدای امسال تاکنون مجوزدار شدند.به گزارش اقتصادسرآمد، حمید کمالی به ایرنا افزود: با پیگیریهای اداره مهندسی سواحل ادارهکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ۶ درخواست صدور مجوز دیگر نیز در دست بررسی است.وی همچنین از موافقت با تمدید مجوز ساخت بندر چند منظوره در استان هرمزگان و همچنین صدور موافقت اولیه برای احداث دستک و خطوط لوله آبگیر از دریا در استان هرمزگان خبر داد و هدف از شناسنامهدار کردن و صدور مجوز برای سازههای دریایی را تسهیل امور و کمک به سرمایهگذاران عنوان کرد.معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: تکالیف قانونی، سازمان بنادر را ملزم کرده تا به عنوان مرجع دریایی کشور بر وضعیت سازههای ساخته شده در حریم دریا به لحاظ تخصصی نظارت کند.کمالی از دیگر اقدامات این معاونت را پیرامون صدور مجوزها به صدور مجوزهای تاسیس و ساخت کارگاههای ساخت و تعمیر شناور و بهرهبرداری از اسکله نفتی ۳۵ هزار تُنی شرکت ساخت و بهرهبرداری حرا در جزیره قشم و بندر چندمنظوره شهید سلیمانی گچین و برگزاری بیست و پنجمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل با موضوع فرسایش نوار ساحلی ضلع جنوب بندرگاه نخیلو و پیشروی آب دریا به سمت منازل مسکونی روستای نخیلو ناشی از احداث بندرگاه نخیلو اشاره کرد.وی هماهنگی برای برگزاری دوره آموزشی سامانه (DSS) مطالعات تدقیق طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (CZM) و عملیات عمقسنجی در محدوده ساحلی کوه مبارک و حوضچه بندر بنجی در سواحل مکران با هدف تهیه و تامین اطلاعات هیدروگرافی برای دستیابی به یک مرجع قابل اطمینان و مطالعات رسوبگذاری و برنامه مُدون لایروبی را از دیگر اقدامات حوزه مهندسی سواحل ادارهکل بنادر و دریانوردی استان عنوان کرد.معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از پیادهسازی سامانه سهند به عنوان VTS ملی در مجتمع بندری شهید رجایی در راستای بومیسازی سامانه کنترل ترافیک دریایی کشور(VTS) خبرداد و بیان کرد: در این زمینه شهریور امسال دوره آموزشی بهرهبرداری از سامانه ملی وی تی اس (سهند) با حضور کارشناسان مرتبط از واحدهای امور دریایی، فنی و نگهداری و مهندسی و عمران در مرکز آموزش سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.کمالی از اقدامات این معاونت در حوزه GIS نیز به برداشت اطلاعات مکانی سازههای دریایی و بندری در ۹۵ بندر چندمنظوره، صیادی و موج شکنهای استان و پیادهسازی در سامانه و به روزرسانی اطلاعات مکانی و توصیفی سامانه GIS بندر شهید رجایی در راستای ارتقا سطح کیفیت ارایه خدمات به فعالیتهای عمرانی و سرمایهگذاری در بندر شهید رجایی اشاره کرد.وی همچنین از پیادهسازی سامانه سهند به عنوان VTS ملی در مجتمع بندری شهید رجایی در راستای بومیسازی سامانه کنترل ترافیک دریایی کشور(VTS) خبرداد و بیان کرد: در این زمینه شهریور امسال دوره آموزشی بهرهبرداری از سامانه ملی وی تی اس (سهند) با حضور کارشناسان مرتبط از واحدهای امور دریایی، فنی و نگهداری و مهندسی و عمران در مرکز آموزش سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



