فراكسيون دريايي مجلس!

فیروز اسماعیلی نژاد- چيزي به پايان مجلس يازدهم نمانده است. چهار سال گذشت. حدود چهار سال پيش، فراكسيوني با حدود 60 عضو به عنوان فراكسيون دريايي شكل گرفت. قرارهايي گذاشتند و شعارهايي دادند و ديگر هيچ. 
از بدو تاسيس تا اين روزها كه به سوي پايان مي‌روند، نه خبري از جلسه‌اي شنيده شد و نه خبري از مصوبه‌اي. يك چيزي تشكيل دادند و اسمش را فراكسيون دريايي گذاشتند و رسانه‌اي كردند و پزش را دادند و تمام! البته ممكن است در تبليغات اسفند امسال، عنوانش را تيتر بزرگ تبليغات بكنند كه من رئيس يا عضو فراكسيون دريايي مجلس بوده‌آم! البته كسي نمي‌گويد اگر بوده‌اي چه كرده‌اي؟ نتيجه كارت چه بود؟
به هر روي، فراكسيون در فرايندهاي دريايي كشور تقريبا بي‌نگاه و بي‌نظر بود. بود و نبودش يكي بود و در سالي كه به خوبي رنگ و بوي دريا داشت و مسئولان عالي نگاه متفاوت‌تري نسبت به گذشته داشتند و برنامه‌هاي درياپايه در برنامه هفتم جاي گرفت، انتظار مي‌رفت كه فراكسيوني فعال و قوي براي توجه بيشتر به دريا داشته باشيم؛ اما هيچ تحركي مشاهده نكرديم. برخي انجمن‌هاي حوزه دريايي بسيار فراتر و فعال‌تر از فراكسيون دريايي مجلس عمل كردند و اثرگذار بودند.
از اين فراكسيون كه نااميد شديم. نگاه ما به مجلس آينده است. آيا دوباره فراكسيوني براي دريا تشكيل خواهد شد و آيا اين بار براي دريا تلاش خواهند كرد؟ 
پیش تر در این رسانه دریایی درباره فراکسیون اقتصاددریاپایه گفته ایم. اخیرا نیز گزارشی با عنوان «سرابی برای توسعه اقتصاد دریا» تیتر یک روزنامه اقتصادسرآمد شد. با این وجود یک بار دیگر اعلام می کنیم، ما در روزنامه دریایی اقتصادسرآمد، فراكسیون موسوم به فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحورمجلس شورای اسلامی را به گفت‌وگو دعوت می‌كنیم. ما حاضریم تمام روزنامه را به مدت یك هفته به طور كامل و مطلق در اختیار فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس قرار دهیم تا بدانیم با این دك و پوز، چه حرفی برای مردم دارند. 
ما حاضریم همه آبرو و اعتبار حرفه‌ای خود را در طبق اخلاص تقدیم به این فراكسیون مذكور كنیم تا رو در روی مردم- به خصوص فعالان دریایی كشور- به طور مفصل و به هر شكلی و با هر متن و تصویری كه می‌خواهند به مردم گزارش بدهند. در مجلس كه كسی از این‌ها گزارش نخواسته. اصلا آیا خود مجلس این فراكسیون را به رسمیت می‌شناسد؟ آیا جایی ثبت شده یا فقط یك اسم یدك می‌كشد تا چند نفر قیافه‌اش را بگیرند. اصلا هست؟
اگر هست و وجود دارد، چه اقدامی در مقابله با سازمان برنامه و بودجه اتخاذ كرده است؟ چرا از ده‌ها برگه قانون برنامه، یك بند در باره اقتصاد دریاپایه نیامده است؟ رییس یا اعضای فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس سند برنامه را خوانده است؟ آیا فرمایشی، اعتراضی، توصیه‌ای چیزی ندارد؟
فراكسيون دريايي مجلس!
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه