امیر دریادار ایرانی خبر داد؛
برنامه ریزی نیروی دریایی ارتش برای حضور در قطب جنوب
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برنامه ما در آینده این است که پرچم پر افتخار ایران را در قطب جنوب نیز بالا ببریم و یک کار مشرک نظامی و علمی در آن منطقه اجرا کنیم.به گزارش اقتصادسرآمد، امیر دریادار ایرانی به حضور ناوگروه ۸۶ در حیاط خلوت کشورهایی که با ایران دشمنی دارند اشاره کرد و گفت: ناوگروه ۸۶ با انجام موفقیت آمیز ماموریت خود، هژمونی قدرتهای جهانی را شکست. امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه «صبح بخیر ایران» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در بیانات حکیمانه خود، نیروی دریایی ارتش را یک نیروی راهبردی خطاب کردند، گفت: این نشان دهنده ظرفیتی است که میتواند در این نیرو وجود داشته باشد. وی ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم که گامی در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) برداریم که در شان مردم ایران باشد و بتوانیم در دریا حضور قدرتمندی داشته باشیم؛ البته در این مسیر ما با مشکلاتی مواجه بودیم که مهمترین آن این بود که تاکنون تجربه چنین حرکتی را از لحاظ داخلی در کشور نداشتیم. امیر دریادار ایرانی با اشاره به این موضوع که کشورهای خارجی همواره در تلاش بودند که مانع حضور ایران در دریا شوند گفت: ما در نیروی دریایی ارتش این مانع و ترس را از میان برداشتیم و در اوج توطئه کشورهای بیگانه این افتخار بزرگ، یعنی حضور ناوگروه ۸۶ در آبهای بینالمللی را رقم زدیم. فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تلاشهای بسیاری توسط کشورهای بیگانه انجام شد تا ماموریت این ناوگروه با شکست مواجه شود، تصریح کرد: ما با تجهیزات تمام ایرانی و با تلاشهای شبانهروزی همرزمانم در نیروی دریایی ارتش، توانستیم تمامی توطئههای دشمنان را خنثی کنیم و پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را در همه جا به اهتزاز دربیاوریم. وی به حضور ناوگروه ۸۶ در حیاط خلوت کشورهایی که با ایران دشمنی دارند اشاره کرد و گفت: برخی کشورها سعی میکنند با تعریف یک هژمونی و هندسه قدرت برای خود، قدرت و حضور در آبهای بینالمللی را فقط مخصوص خود بدانند؛ اما ناوگروه ۸۶ با انجام موفقیتآمیز ماموریت خود، هژمونی قدرتهای جهانی را شکست. فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برنامه آینده نیروی دریایی ارتش که حضور در قطب جنوب است، تصریح کرد: برنامه ما در آینده این است که پرچم پر افتخار ایران را در قطب جنوب نیز بالا ببریم و یک کار مشرک نظامی و علمی در آن منطقه اجرا کنیم.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



