امیر دریادار ایرانی خبر داد؛
برنامه ریزی نیروی دریایی ارتش برای حضور در قطب جنوب
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برنامه ما در آینده این است که پرچم پر افتخار ایران را در قطب جنوب نیز بالا ببریم و یک کار مشرک نظامی و علمی در آن منطقه اجرا کنیم.به گزارش اقتصادسرآمد، امیر دریادار ایرانی به حضور ناوگروه ۸۶ در حیاط خلوت کشورهایی که با ایران دشمنی دارند اشاره کرد و گفت: ناوگروه ۸۶ با انجام موفقیت آمیز ماموریت خود، هژمونی قدرتهای جهانی را شکست. امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه «صبح بخیر ایران» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در بیانات حکیمانه خود، نیروی دریایی ارتش را یک نیروی راهبردی خطاب کردند، گفت: این نشان دهنده ظرفیتی است که میتواند در این نیرو وجود داشته باشد. وی ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم که گامی در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) برداریم که در شان مردم ایران باشد و بتوانیم در دریا حضور قدرتمندی داشته باشیم؛ البته در این مسیر ما با مشکلاتی مواجه بودیم که مهمترین آن این بود که تاکنون تجربه چنین حرکتی را از لحاظ داخلی در کشور نداشتیم. امیر دریادار ایرانی با اشاره به این موضوع که کشورهای خارجی همواره در تلاش بودند که مانع حضور ایران در دریا شوند گفت: ما در نیروی دریایی ارتش این مانع و ترس را از میان برداشتیم و در اوج توطئه کشورهای بیگانه این افتخار بزرگ، یعنی حضور ناوگروه ۸۶ در آبهای بینالمللی را رقم زدیم. فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تلاشهای بسیاری توسط کشورهای بیگانه انجام شد تا ماموریت این ناوگروه با شکست مواجه شود، تصریح کرد: ما با تجهیزات تمام ایرانی و با تلاشهای شبانهروزی همرزمانم در نیروی دریایی ارتش، توانستیم تمامی توطئههای دشمنان را خنثی کنیم و پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را در همه جا به اهتزاز دربیاوریم. وی به حضور ناوگروه ۸۶ در حیاط خلوت کشورهایی که با ایران دشمنی دارند اشاره کرد و گفت: برخی کشورها سعی میکنند با تعریف یک هژمونی و هندسه قدرت برای خود، قدرت و حضور در آبهای بینالمللی را فقط مخصوص خود بدانند؛ اما ناوگروه ۸۶ با انجام موفقیتآمیز ماموریت خود، هژمونی قدرتهای جهانی را شکست. فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برنامه آینده نیروی دریایی ارتش که حضور در قطب جنوب است، تصریح کرد: برنامه ما در آینده این است که پرچم پر افتخار ایران را در قطب جنوب نیز بالا ببریم و یک کار مشرک نظامی و علمی در آن منطقه اجرا کنیم.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
با هدف حفاظت از میراث ارزشمند خلیج فارس؛ حفاظت و احیای بافت تاریخی بوشهر عملیاتی می شود
-
امسال؛ اجرای طرح گسترده مقابله با گونه مهاجم "سنبل آبی" در تالاب انزلی
-
«جنگ ۴۰ روزه» بهانهبازنگری در سیاستهای حملونقلی ایران
-
مردم جزیره خارگ بیبهره از طرح جامع شهری
-
کمبود اسکله های گردشگری در نوار ساحلی خزر
-
نجات 12 نفر گردشگر از غرق شدگی در آبهای خزر طی یک ماه گذشته
-
با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان؛ هتل ساحلی 5 ستاره در بندر دیلم احداث می شود
-
امسال صورت می گیرد؛ عملیات تعویض و نوسازی خطوط لوله نفتی ابوذر در میدان نفتی ابوذر و جزیره خارگ
-
چرا تحریمهای بیسابقه آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند؟
-
ضرورت بازنگری در الگوی توسعه بنادر
-
کشتیهای ایرانی خزر در صف تعمیر!
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد



