رئیس امارات با قاطعیت کامل از پروژه «جاده توسعه» حمایت می‌کند


رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که رئیس امارات با قاطعیت کامل از پروژه «جاده توسعه» برای اتصال عراق به اروپا از طریق ترکیه حمایت می کند.
به گزارش «آناتولی»، «رجیب طیب اردوغان»، در پایان سفر خود به منطقه خودمختار نخجوان به خبرنگاران گفت که پروژه جاده توسعه شامل ترکیه و عراق و همه کشورهای شورای همکاری می‌شود.
وی افزود که « شیخ محمد بن زاید» رئیس امارات با قاطعیت کامل از این پروژه که شامل اتصال جاده‌ای و ریلی از عراق به ترکیه و بنادر آن است حمایت می‌کند.
اردوغان تأکید کرد که شیخ محمد بن زاید در دیدار اخیر خود با وی خواستار تکمیل تدارکات مربوط به این پروژه ظرف 60 روز شده است.
وی افزود که امریکا و ژاپن و چین و هند نیز توجه خاصی به این پروژه دارند و افزود که ترکیه «نقش بسیار مهمی» در این پروژه که از عراق تا اروپا را به هم وصل می‌کند دارد.
اردوغان ادامه داد که وزارت حمل و نقل و امور زیربنایی ترکیه فورا مذاکرات لازم با طرف‌های ذی‌ربط برای آغاز اجرای این پروژه را آغاز کرده است.رئیس جمهور ترکیه افزود که پروژه جاده توسعه گام نخستی است که به «سیاهچاله‌های تاریک» در منطقه پایان می‌دهد و افزود که ترکیه در قلب این پروژه واقع شده و ابراز امیدواری کرد که این پروژه ختم به خیر شود.
خالد توضیح داد که این خط دوطرفه است و قطارهای آن با انرژی برق کار می کند و با تازه ترین فناوری ها طراحی شده است و همه ابزارهای ایمنی و وسایل ارتباطی نوین در آن وجود دارد.
رئیس امارات با قاطعیت کامل از پروژه «جاده توسعه» حمایت می‌کند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه