سه بازارچه مرزی در آبادان، شادگان و هندیجان راه اندازی می‌شود




استاندار خوزستان گفت:سه بازارچه مرزی در مناطق آبادان، شادگان و هندیجان راه اندازی می‌شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی‌ اکبر حسینی محراب به مانا افزود: پیگیری‌ها برای دریافت مجوز راه‌اندازی این بازارچه‌ها توسط نهاد ریاست جمهوری در حال انجام است.
وی هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌های مرزی را رونق اقتصادی و تجاری در این شهر‌های بندری بیان کرد و افزود: امکان صادرات و واردات کالا از این بازارچه‌ها وجود دارد.نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه راه اندازی این بازارچه‌های مرزی سبب ایجاد اشتغال جوانان جویای کار نیز خواهد شد افزود: موقعیت ممتاز این شهر‌های بندری و نزدیکی به کشور‌های حوزه خلیج فارس یک فرصت طلایی برای رونق اقتصادی است.
حسینی محراب با بیان اینکه هنوز از ظرفیت‌های بندری شهر‌های ساحلی خوزستان استفاده مؤثری نشده است افزود: مناطق ساحلی خوزستان باید به کانون‌های مهم اقتصادی استان تبدیل شوند.
وی گفت: خوشبختانه هم‌اکنون بازارچه مرزی بندر اروندکنار وجود دارد که از سال ۱۳۹۴ غیر‌فعال شده بود، اما از سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌های انجام شده فعالیت خود را از سر گرفت و عمده محصولات صادراتی از این بازارچه ماهی و آبزیان است.استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد با راه اندازی بازارچه‌های جدید مرزی در مناطق ساحلی خوزستان، امکان جذب سرمایه گذاری‌های جدید فراهم شود.
سه بازارچه مرزی در آبادان، شادگان و هندیجان راه اندازی می‌شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه