آغاز عملیات اجرایی قطعه ۲ اتصال جهرم به شبکه ریلی افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس

طافتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس

گروه استان ها -امید عباسی - همزمان با سفر رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان فارس افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس شامل بزرگراه جهرم-لار-بندرعباس (۲۹ کیلومتر)، فسا-داراب ( ۸ کیلومتر)، مرودشت-دوردزن (۵ کیلیومتر)، فسا-داراب (۲۰ کیلومتر)، نیریز-قطرویه (۱۹ کیلومتر)، لار-بستک (۱۰ کیلومتر)، راه اصلی علامرودشت-احشام (۱۰ کیلومتر) بود.
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی  در حاشیه افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس، گفت: امروز به فضل خدا پروژه‌های متعددی در استان فارس به بهره‌برداری رسید و بسیاری از پروژه‌ها نیز آغاز به کار کرد که امیدواریم آن‌ها هم هرچه سربع‌تر تقدیم مردم عزیز شود.
بذرپاش افزود: بعد از افتتاح آزادراه مهم و راهبردی اصفهان-شیراز که یکی از فرصت های خوب کشور به منظور اتصال دریای شمال به جنوب و بالعکس است و تکمیل زنجیره‌های کریدوری که از برنامه‌های اصلی دولت است. در استان فارس نیز این زنجیره از مسیر جهرم به بندر عباس که مسیری مهم است و بخشی از زنجیره شمال به جنوب را با عبور از شهری مثل لار تکمیل می‌کند که یکی از مسیرهای  پر تردد کشور است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز خداوند توفیق داد ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در  در شهرستان‌های متعدد از جمله جهرم،لار،داراب و دیگر شهرهای به بهره‌برداری رسید.
بذرپاش خاطرنشان کرد: اتمام سایر قطعات نیز در دستور کار ما قرار دارد و امیدواریم تا پایان دولت به نتیجه برسد و این زنجیره تردد شمال به جنوب تقدیم مردم عزیز شود و منجر به توسعه اقتصادی شهرهای در مسیر شود.
وی عنوان کرد: بخشی از این پروژه تأمین منابع مالی بوده که از مجرای ماده ۵۶ قانون الحاق از منابع بانکی تجهیز خ)وبی انجام شد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: محور جرم-لار-بندرعباس جزو محورهای اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است چون هم پر تردد است هم به بندرعباس متصل  می‌شود و از مهم‌ترین کریدورهای تجاری اصلی کشور محسوب می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی قطعه ۲ اتصال جهرم به شبکه ریلی
 همچنین در جریان این سفر، عملیات اجرایی قطعه دو اتصال جهرم به شبکه ریلی به طول ۲۷ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ریلی شیراز-بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.عملیات اجرایی قطعه دو اتصال جهرم به شبکه ریلی به طول ۲۷ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ریلی شیراز-بوشهر آغاز شد.
این قطعه به طول ۲۷ کیلومتر بخشی از این محور ریلی جهرم-خفر-کوار به طول ۱۲۲ کیلومتر است که عملیات اجرایی قطعه اول یه طول ۳۱ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۲۱ درصد در دست اجرا قرار دارد و مطالعات تکمیلی قطعه ۳ نیز در حال انجام است.
 با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی، اتصال جهرم به شبکه راه آهن کشور موجب سهولت دسترسی به کارخانه ذوب آهن پاسارگارد در این منطقه به سمت شیراز و بوشهر و در نهایت جنوب کشور است.
به منظور ساخت این مسیر ریلی ۹۸۷ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۴۰۶ هزار متر مکعب خاکریزی، ۴۱ هزار متر مکعب بتن ریزی صورت می گیرد و در آن یک دستگاه تونل به طول ۲۰۰ متر، یک دستگاه گالری به طول ۲۱۱ متر و یک دستگاه پل به طول۵۱۰ متر احداث خواهد شد.
حداکثر سرعت طرح برای قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
این مسیر ریلی موجب رونق اقتصادی شهرستان جهرم و منطقه می شود.

افتتاح و بهره‌برداری از ۱۹۶ پروژه راهداری در استان فارس
 در ادامه سفر رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان فارس، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۶ پروژه در حوزه راهداری با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان انجام شد.
گفتنی است از این تعداد، ۱۰۳ پروژه در حوزه ساخت راه روستایی، نگهداری راه‌ها شامل روکش، لکه‌گیری آسفالت و تعریض و بهسازی راه و سایر موارد است.
همچنین، بخشی از این موارد افتتاحی در حوزه راه روستایی شامل ایمنی و حریم راه (روشنایی، خط‌کشی، احداث حفاظ بتنی، نصب علائم و..)، رفع نقاط پرحادثه و نگهداری ابنیه فنی است.
مجموع اعتبار این بخش در استان فارس، یک‌هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان است.
گفتنی است علاوه بر این عملیات اجرایی ۹۳ پروژه راهداری نیز در دومین سفر هیأت دولت به فارس آغاز شد که از این تعداد ۱۰ پروژه به بخش نگهداری راه و ۵۰ پروژه به ایمنی و حریم راه اختصاص دارد. همچنین ۴ پروژه در حوزه نگهداری ابنیه فنی، ۸ پروژه در حوزه راه روستایی و ۲۱ پروژه رفع نقاط پرحادثه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۹۵۰ میلیاردتومان
 است.
طافتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه  و راه اصلی در استان فارس
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه