مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد:
رشد ۸ درصدی عملیات تخلیهوبارگیری کالا در بنادر هرمزگان طی ۶ ماه
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از رشد ۸.۱ درصدی عملیات تخلیهوبارگیری کالا و رشد ۸.۳ درصدی عملیات کانتینری در بنادر هرمزگان طی نیمسال نخست ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.به گزارش اقتصادسرآمد، حسین عباسنژاد با اشاره به اینکه میزان عملیات تخلیه و بارگیری نفتی و غیرنفتی بنادر هرمزگان طی شش ماهه نخست سال جاری معادل ۵۳ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۰ میلیون تن بود، اظهار داشت: شاهد رشد ۸.۱ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.وی ادامه داد: همچنین میزان عملیات کانتینری در بنادر استان هرمزگان طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۶۵ TEU بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸.۳ درصدی را نشان میدهد.مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری ۹ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۳۲۸ جابهجایی مسافر در بنادر هرمزگان صورت گرفت، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد شناورهای زیر ۱۰۰۰ تن ورودی به بنادر هرمزگان طی مدت مذکور برابر ۵۵ هزار و ۳۷۸ فروند و تعداد شناورهای بالای ۱۰۰۰ تن، ۲ هزار و ۸۱۵ فروند بود که در بخش شناورهای زیر ۱۰۰۰ تن شاهد رشد ۹۷ درصدی بودیم.عباسنژاد همچنین به تخلیه و بارگیری ریلی به کل عملیات در بندر شهیدرجایی در نیمسال نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و اعلام کرد: کل عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی طی مدت مذکور معادل ۴۱ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۲۱۲ تن و کل عملیات ریلی برابر دو میلیون و ۴۶۸ هزار و ۴۵ تن بود که حاکی از سهم ۶ درصدی ریلی است.وی با ارائه پیشنهاداتی به منظور افزایش سهم حمل و نقل ریلی کالا در بنادر کشور، عنوان کرد: راه اندازی پایانه مکانیزه تخلیه و بارگیری مواد معدنی در سیستم حمل ریلی بندر، ارائه خدمات کامل گمرکی و اسنادی توسط گمرک ریلی بندر، واگذاری مدیریت راهبری خدمات ریلی به یک متولی پاسخگو از جمله مهمترین مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد.به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اتصال محوطههای مستعد حمل ریلی به خطوط ریلی بندر، ایجاد پنجره واحد بین بندر، گمرک و راه آهن، ایجاد و راه اندازی سیستم اسکن و توزین اختصاصی ریلی، راه اندازی سیستم مانیفست ریلی و همچنین راه اندازی قطار برنامهای از دیگر پیشنهاداتی است که میتوان در راستای افزایش سهم حمل و نقل ریلی کالا به آن اشاره کرد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



