معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر

افزایش 75 درصدی مجوز احداث مسکن در بوشهر

بوشهر -سهیلا کرمپورنیا :معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: برای سال جاری, مجوز احداث پنج هزار و 100 واحد مسکونی توسط این بنیاد به استان بوشهر ابلاغ شده که نسبت به سال گذشته دارای رشد 75 درصدی است.
مهدی فخرایی اظهار کرد: امسال و در قالب « طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن»، پنج هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در استان بوشهر ساخته می شود که یک هزار و ۱۳۰ واحد ان به نهادهای حمایتی اختصاص دارد.
وی افزود: تسهیلات در نظر گرفته برای احداث مسکن در سال جاری به سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال ارتقا یافته است که منتظر ابلاغ آن هستیم.
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ پرونده تشکیل و برای معرفی به بانک آماده است و یک هزار پرونده دیگر نیز در حال تکمیل شدن است.
فخرایی ادامه داد: در تفاهم نامه بنیاد مسکن با کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) در قالب احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی در کشور، سهم استان بوشهر احداث ۲۰۰ واحد مسکونی است که با معرفی کمیته امداد استان به بنیاد مسکن پرونده برای آنها آماده و تکمیل شده است.
وی ادامه داد: از محل این تفاهم نامه تاکنون عملیات اجرایی ۱۷۳ واحد شروع شده که ۱۲۱ واحد آن به اتمام رسیده و تحویل مددجویان کمیته امداد استان بوشهر شده است.
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر یادآور شد: در این طرح ۲ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به همراه یک میلیارد ریال کمک بلاعوض به هر واحد پرداخت می شود.
فخرایی گفت: در تفاهم نامه دیگری که بنیاد مسکن با کمیته امداد دارد ۱۰ هزار واحد مسکن مددجویی در کشور ساخته می شود که سهم استان بوشهر از این تفاهم نامه ۳۵۰ واحد است.
وی افزود: تسهیلات این بخش ۲ میلیارد ریال با سود چهار درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله و کمک ۵۰۰ میلیون ریالی کمیته امداد به هر واحد به شکل بلاعوض است.
افزایش 75 درصدی مجوز احداث مسکن در بوشهر
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه