برخورد قاطعانه‌ دستگاه قضایی با عاملان تخریب و تصرف اراضی ملی

ایلام - حسن بیگی خبرنگار اقتصادسرآمد- ریاست دادگستری شهرستان هلیلان با اشاره به دستگیری چندین نفر از متهمینی که در روستای سرچم اقدام به شخم اراضی ملی کرده بودند، اظهارداشت: در پی گزارشات واصله مبنی بر تخریب اراضی جنگلی روستای سرچم با ورود دادستان شهرستان به عنوان مدعی العموم و همکاری اداره منابع طبیعی و نیروی انتظامي چندین نفر از متهمان شناسایی و بازداشت شدند. 
حامد پرندین گفت  همچنین بمنظور مبارزه با قاچاق چوب و جلوگیری از قطع درختان افزود: مطابق قانون قطع درختان جنگلی و غیر جنگلی بدون اخذ مجوز قانونی از ادارات متولی جرم بوده و فرد خاطی به‌ حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم خواهد شد. در این راستا در سال جاری 40 نفر از مجرمین شناسایی و محکوم شده اند. 
ریاست دادگستری شهرستان هلیلان به نقش مهم مردم در اجرای مناسب قوانین تأکید کرد و توضیح داد: انتظاری که از اقشار مختلف مردم وجود دارد، احساس مسئولیت و توجه بیشتر نسبت به حفاظت از منابع طبیعی است و در این خصوص اگر شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران مناطق مختلف از وظایف قانونی خود غافل شوند و چنانچه به دلیل کوتاهی و سهل انگاری آنان خسارتی به منابع طبیعی، محیط زیست و بیت‌المال وارد شود، باید مطابق قانون پاسخگو باشند. 
برخورد قاطعانه‌ دستگاه قضایی با عاملان تخریب و تصرف اراضی ملی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه