رییس سازمان شیلات ایران تاکید کرد:

لزوم تبدیل دریا به مزرعه آبزی‌پروری در راستای تامین امنیت غذایی


رییس سازمان شیلات ایران گفت که در راستای تامین امنیت غذایی، لازم است از ظرفیت دریاها استفاده کرده و آنها را به مزرعه آبزی‌پروری تبدیل کنیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، سیدحسین حسینی در جلسه شورای مدیران که با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران استانی که به صورت وبیناری با موضوع بررسی اقدامات و برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحور برگزار شد، افزود: دریا باید به مزرعه‌ای با نگاه آبزی‌پروری تبدیل شود و در این راستا لازم است صید و صیادی به ماهیگیری مسوولانه و آبزی‌پروری به سمت تولید گیاهان و جانداران دریایی منتهی شود.
رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به این که نخستین گام سرزمینی کردن دریا تقویت نقاط تلاقی دریا و خشکی است، ادامه‌داد: بیش از ۲۰۰ بندر و موج‌شکن مردمی وجود دارد که لازم است شیوه مدیریت بنادر به صورت خودگردان انجام شود.
وی اضافه‌کرد: لازم است شناسنامه‌دار کردن و طبقه‌بندی بنادر و ایجاد بندرهای شناور مجهز به سیستم gis در دریا برای خدمات‌رسانی بهتر در دستور کار قرار گیرد.
حسینی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های گیاهان آبزی، خارپوستان و دوکفه‌ای‌ها برای تبیین بهتر زنجیره ارزش تاکید کرد.
وی با اشاره به این که ایجاد مزرعه دریایی با نگاه تکمیل گونه‌های پرورشی باید به الگو تبدیل شود، گفت: تکمیل و کیفی‌سازی صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان باید اجرایی شود.
رییس سازمان شیلات ایران بیان‌داشت: تولید ماهیان زینتی برای ایجاد ثروت و جذب توریسم در بنادر از مواردی است که می‌تواند صنعت شیلات را جامع‌تر کند و در این راستا لازم است نقش‌آفرینی بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.
وی با اعلام این که زنجیره ارزش بدون بازار اتفاق نمی‌افتد، تصریح‌کرد: ایجاد بازارهای تخصصی خرد و عام برای معرفی ظرفیت‌های شیلاتی از مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد.
لزوم تبدیل دریا به مزرعه آبزی‌پروری در راستای تامین امنیت غذایی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه