عبادی زاده، امام جمعه بندرعباس:

هرمزگان موتور محرک شهرهای دریایی در سیاست‌های ابلاغی دریامحور است


امام جمعه بندرعباس گفت: استان هرمزگان می تواند نقش موثر و موتور محرک اجرای سیاست های ابلاغی دریا محور در کشور باشد.
به گزارش اقتصادسرآمد، حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: رهبر انقلاب در متن سیاست های ابلاغی توسعه دریامحور فرمودند دریاها، چه آزاد و چه بسته که ایران از هر ۲ برخوردار است، دارای ذخیره‌های سرشارث برای زمینه سازی رشد علم و فناوری است.
وی ادامه داد: نباید از این ظرفیت ها و دریاها در اقتصاد کشور، ایجاد و ساخت تمدن دریایی غافل شویم.
امام جمعه بندرعباس توضیح داد: اما هنوز باور نداریم کشور ما دریایی است، این درحالی است که طول سواحل دریایی و شهرهایی بسیاری را در کنار دریاها داریم و هفت استان کشور دریایی است.
حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: این استان بیشترین سهم را در زمینه ارتباط با دریا با ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول ساحل دارد و نقش آن در سیاست های ابلاغی برجسته است.
امام جمعه بندرعباس حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده گفت: هرمزگان به عنوان پیشانی و موتور محرک در شهرهای دریایی و ساحلی باید ایفای نقش کند، بخش عمده ای از بیکاری باید از طریق دریا حل شود، دریا می‌تواند بخشی از مشکل اشتغال استان‌های ساحلی را حل کند.
حجت‌الاسلام عبادی زاده افزود: بسیاری از نیازهای ما در حوزه های مختلف را می‌توان از طریق دریا تامین کرد که متاسفانه نتوانسته ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: کشور کوچک سنگاپور بسیاری از درآمد و نیازهای خود را از طریق دریا تامین می‌کند.
امام جمعه بندرعباس افزود: اگر می‌خواهیم اقتدار کشور را حفظ کرده و ارتقا بدهیم از طریق دریا می‌توانیم توانایی و اقتدار اقتصادی کشور را افزایش دهیم.وی ادامه داد: ایران باید در چشم انداز آینده به سمت تمدن دریایی حرکت کند و سهم دریا در تمدن نوین اسلامی بی بدیل است.
هرمزگان موتور محرک شهرهای دریایی در سیاست‌های ابلاغی دریامحور است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه