تحقق ۶۵ درصدی هدفگذاری اشتغال  در سال ۱۴۰۲ در استان کرمانشاه


کرمانشاه- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز درجلسه کارگروه اشتغال استان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از ایجاد ۲۲ هزارو ۵۰۸ فرصت شغلی از ابتدای سال تا کنون خبرداد و گفت: این رقم معادل ۶۵ درصد اشتغال ۳۴ هزارو ۵۱۷ نفری هدفگذاری شده سال جاری است و سه درصد نسبت به برنامه امسال جلو هستیم.
 مختار احمدی از روند کاهشی نرخ بیکاری استان در سه فصل گذشته خبرداد و افزود: که در پاییز سال گذشته ۲.۸ درصد، بهار امسال ۵.۲ درصد ‌و تابستان امسال بیش از سه درصد کاهش داشته است.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه درتابستان امسال میران کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه سه برابر میانگین کشور بوده و چهارمین استان از نظر کاهش نرخ بیکاری بودیم.
احمدی از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی استان از (دی ماه سال گذشته تاکنون) گفت: در این مدت بالغ بر ۴۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۱۲ هزارو ۵۰۰ طرح پرداخت شده که برای ۱۳ هزارو ۱۴۱ نفر اشتغالزایی داشته است.
وی اظهار کرد: این تسهیلات شامل تسهیلات تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور بوده
 است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان میزان کمک‌های فنی و اعتباری مصوب سال ۱۴۰۲ استان کرمانشاه را نیز ۲۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد.
احمدی از افزایش سرانه پوشش بیمه تامین اجتماعی استان به ۳۹.۳ درصد خبرداد و گفت: در زمینه سایر صندوق‌های بیمه‌ای نیز وضعیت مناسبی دارند.
وی اشاره‌ای هم به طرح کالابرگ الکترونیک داشت که در حال حاضر سه هزار فروشگاه در استان به این طرح متصل بوده و بالغ بر صد هزار خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده کردند.
تحقق ۶۵ درصدی هدفگذاری اشتغال  در سال ۱۴۰۲ در استان کرمانشاه
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه