در بازدید معاون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از بندرامیرآباد مطرح شد:

تقویت ناوگان حمل و نقل تجاری با توجه  به حضور استراتژیک بندرامیرآباد  در کریدور شمال – جنوب 

 مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد گفت با توجه به حضور استراتژیک بندرامیرآباد در کریدور شمال – جنوب و برنامه های ویژه دولت سیزدهم در احیای این کریدور ، تقویت ناوگان حمل و نقل دریایی در بنادر شمالی را امری بدیهی و ضروری خواند.
به گزار ش اقتصادسرآمد، محمدعلی موسی پور در دیدار بیات ترک معاون توسعه بازار هلدینگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن معرفی زیرساخت ها ، تجهیزات و ارائه گزارش عملکرد این بندر در سال جاری بر توسعه همکاری ها با شرکت های کشتیرانی تأکید کرد.
وی در این دیدار به تبیین روند عملیاتی صادرات ، واردات و ترانزیت کالا در بندرامیرآباد اشاره و مزایا و معافیت های مناطق ویژه را جهت سرمایه گذاری تشریح کرد.
مدیرکل بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر ،  بندرامیرآباد را نقطه عطف توسعه تجارت دریامحور در شمال کشور عنوان کرد و احیای کریدور شمال – جنوب با استفاده از ظرفیت های بالقوه این بندر را با تقویت ناوگان تجارت دریایی توسط کشتیرانی دریای خزر ، مورد تأکید قرار داد.
موسی پور احصاء میزان و نوع کالاهای جابجایی در دریای خزر را امری ضروری دانست و ایجاد تشکیل کارگروه فی مابین کشتیرانی ها و بندرامیرآباد در شناسایی این نوع کالاها و تغییر مسیر جابجایی کالاها را بسیار موثر دانست.
مدیرکل بندرامیرآباد در پایان سخنان خود کاهش تراز آب دریای خزر را تهدیدی جدی برای بنادر حاشیه دریای خزر برشمرد و پیش بینی این شرایط و  باز طراحی شناورها با آبخور مناسب برای تردد در چنین روزهای قریب الوقوعی را در دریای خزر ضروری دانست.
تقویت ناوگان حمل و نقل تجاری با توجه  به حضور استراتژیک بندرامیرآباد  در کریدور شمال – جنوب 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه