مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:

80 درصد تعهد ایجاد اشتغال استان کرمانشاه محقق شد

کرمانشاه- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در نوزدهمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گفت: 80 درصد تعهد ایجاد اشتغال در سال 1402، به میزان بیش از 27 هزار فرصت شغلی محقق شده است.
 مختار احمدی در نوزدهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، به تعهد ایجاد اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس سند توسعه اشتغال استان 34 هزار و 517 فرصت شغلی برای استان پیش بینی شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، افزود: بر اساس داده های آماری سامانه ملی رصد، تا کنون 27 هزار و  559 فرصت شغلی توسط دستگاه های اجرایی ثبت شده است.
وی افزود: از سهمیه ۱۳۲۵ میلیارد تومانی اعتبارات اشتغال زایی جزء ۴ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه ویژه کمیته امداد امام(ره)، تا کنون ۸۷ درصد تخصیص یافته و ۴۰۰ میلیارد تومان به میزان ۳۰ درصد آن جذب شده است.
مختار احمدی در ادامه نشست، سهم تسهیلات مشاغل خانگی در استان کرمانشاه را 165 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون 85 میلیارد تومان آن با پیش بینی 800 فرصت شغلی پرداخت شده است.
عبدالوحید محمدی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست، با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در استان کرمانشاه، گفت: ایجاد اشتغال اولویت اول استان است و باید دستاورد اصلی طرح‌های سرمایه‌گذاری باشد.
وی با بیان اینکه توسعه و اشتغال نیازمند فکر و نگاه توسعه‌ای به استان در حوزه اشتغال است، ادامه داد: تقویت سرمایه گذاری در استان به عزم دستگاه‌های اجرایی، تامین مالی توسط بانک های عامل  و برنامه‌ای مدون  نیاز دارد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در این نشست عملکرد اعتبارات اشتغالزا موضوع جزء 4 بند ب تبصره 18 قانون بودجه ویژه کمیته انداد را ارائه و توسط مدیران بانک های استان مورد بررسی قرار گرفت.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در در جمع نمایندگان کارفرمایان در هیات های حل اختلاف با بیان اینکه در 8 ماهه اول سال جاری 4 هزار و 500 دادخواست به مراجع حل اختلاف استان ثبت شده است، گفت: میانگین رسیدگی به پرونده های شکایتی کارگران در استان کرمانشاه در سال جاری به کمتر از 25 روز کاهش یافته است.
مختار احمدی در نشست هم اندیشی با نمایندگان کارفرمایان با حضور اعضای مراجع حل اختلاف کار، گفت: در ۸ ماهه اول سال جاری، تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ دادخواست اختلافات کارگری و کارفرمایی در استان کرمانشاه در سامانه جامعه روابط کار ثبت و ۴ هزار مورد رسیدگی و رای صادر شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام شهرستان های استان دارای مرجع رسیدگی به اختلافات کارگری و کافرمایی هستند، افزود: تعداد ۲۰ شعبه مرجع تشخیص و ۱۲ شعبه حل اختلاف در استان کرمانشاه به صورت فعال اختلافات کارگری و کارفرمایی را حل و فصل می شود.
مختار احمدی با بیان اینکه میانگین رسیدگی به پرونده های اختلافات کارگری و کارفرمایی در سال ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه ۱۱۳ روز بوده است، اضافه نمود: با برنامه ریزی های انجام شده و افزایش تعداد شعبات رسیدگی، در پایان سال ۱۴۰۱ به ۴۹ روز و در پایان شش ماهه اول ۱۴۰۲ به کمتر از ۲۵ روز رسیده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی حق اجتماعی کارگر دانست و در این خصوص تصریح کرد: ضرورت دارد کارفرمایان در پرداخت حق بیمه اهتمام لازم داشته باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر صدور آرا در مراجع حل اختلاف بر اساس انصاف و منطبق بر قانون، افزود: نماینده کارگران یا کارفرمایان در مراجع هرگز نباید جانب داری صنف خود را داشته باشند و آرای صادره باید بر اساس قانون و مقررات و کاملاً منصفانه باشد.
وی ضمن حائز اهمیت دانستن اشراف بر قوانین و مقررات حوزه روابط کار و خصوصاً آیین دادرسی کار،  گفت: لازم است که برنامه‌های آموزشی منسجم برای آموزش قوانین و مقرارت برگزار کنیم و نمایندگان مراجع نیز باید در موضوع آموزش و فراگیری مقرارت اهتمام داشته باشند.
مختار احمدی همچنین به نمایندگان کارفرمایان توصیه کرد که در تمامی جلسات حضور داشته باشند تا عدم حضور ایشان موجب تجدید جلسه نشود و کارهای ارباب رجوع اطاله پیدا نکند.
وی تاکید کرد: با توجه به این که امکان مطالعه پرونده ها از طریق سامانه جامع روابط کار و قابلیت رای دادن نیز از طریق همین سامانه فراهم است لذا از نماینگان می‌خواهم تا تسلط خود را در استفاده از سامانه جامع روابط کار ارتقا دهند تا هم قبل از جلسه نسبت به پرونده اطلاع حاصل کنند و هم امضای آرا تسهیل شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه ضمن توصیه به آرا سازشی و اینکه انجام این موضوع طوری نباشد که احساس تحمیل و القای آن به طرفین دعوی وارد شود، ادامه داد: در مراجع تشخیص استان کرمانشاه، ۳۵ درصد آرا به صورت سازشی و در مراجع حل اختلاف ۲۵ درصد آرا صادره به صورت سازشی صادر می شود.
حسن مرادی معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، تیمور مروتی رئیس اداره روابط کار ، حسین مسکویی رئیس اداره بیمه بیکاری و جبران خدمت اداره کل، فرهاد مرزی دبیر  انجمن صنی کارفرمایان، مسعود مرادی رئیس انجمن صنف شرکت های خدماتی و پشتیبانی استان و تنی چند از کارفرمایان و اعضای مراجع نظرات و دیدگاه کارشناسی خود را در این نشست هم اندیشی ارائه نمودند.
 80 درصد تعهد ایجاد اشتغال استان کرمانشاه محقق شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه