مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

واریز ۳۸۶ میلیارد تومان سرانه  به حساب مدارس فارس

شیراز- غزاله توانایی خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرکل آموزش و پرورش فارس از واریز بیش از ۳۸۶ میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس این استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد. 
محمدخلیل عسکری ، در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس، با اشاره به مصوبات جلسه گذشته این شورا، اظهار کرد: جلسه‌ای در خصوص ایده‌های خلاقانه در خصوص کنکور و کسب رتبه‌های برتر با حضور عوامل موثر برگزار و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.
وی افزود: واریز سرانه به حساب مدارس که از سال ۱۳۹۲ قطع شده بود در دولت مردمی سیزدهم احیا شد و در طول بیش از دو سال که از عمر این دولت می‌گذرد تاکنون بیش از ۳۸۶ میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس فارس واریز شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در راستای فراهم ساختن زمینه بهره‌مندی بیشتر افراد محلات از فضاهای ورزشی مدارس، توافقنامه همکاری با اداره‌کل ورزش و جوانان  استان منعقد کرده‌ایم.عسکری در ادامه با اشاره به طرح‌های مختلف در آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: در راستای تحقق طرح دانش‌آموز محوری در روزهای دوشنبه هر هفته جلساتی با دانش آموزان برگزار و تصمیماتی بر اساس مطالبات دانش‌آموزان اتخاذ کردیم.
وی با بیان اینکه توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در دستور کار قرار دارد و مکان‌های مورد نیاز شناسایی شده است، افزود:  ۳۸ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم استان فارس در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: از نظر توسعه رشته‌های مهارتی هجدهمین استان کشور هستیم و تلاش داریم تعدادی هنرستان جدید از جمله هنرستان‌های جوار در شیراز و چند شهرستان راه‌اندازی کنیم.عسکری در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در موضوع مولدسازی، ادامه داد: در بخش مولدسازی در سطح استان فارس، ۱۰۷ مورد ملک مازاد شناسایی شده که در دست اقدام برای مولدسازی است.
واریز ۳۸۶ میلیارد تومان سرانه  به حساب مدارس فارس
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه