رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان خبر داد

آغاز تحقیقات روی ترکیبات زیست‌فعال با کاربردی‌سازی دارویی و صنعتی


رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان گفت: اقداماتی توسط پژوهشگران و محققان مرکز روی ترکیبات زیست‌فعال با کاربردی‌سازی دارویی و صنعتی آغاز شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدصدیق مرتضوی با ذکر این نکته که پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان یکی از مراکز تحقیقاتی تابعه مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور است که ذیل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (سازمان تات) فعالیت می‌کند، به ایسنااظهار کرد: پژوهشگران مؤسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور یک شبکه تحقیقاتی و پژوهشی را در شمال و جنوب کشور برای ارائه راهکار به مسائل و مشکلات ایجاد کرده‌اند که ظرفیت بسیار خوبی برای پیشبرد اهداف استان هرمزگان نیز محسوب می‌شود.
وی، با بیان این نکته که شبکه پژوهشی این مرکز تحقیقاتی بر حوزه‌های مختلفی در حال فعالیت است، عنوان کرد: در غرب استان هرمزگان و در شهرستان بندرلنگه در حال فعالیت روی پروژه تکثیر ماهیان دریایی هستیم. در حال حاضر ماهی مورد نیاز برای پرورش آبزیان در قفس از خارج از کشور وارد می‌شود که در تلاش هستیم، ماهی بومی آب‌های خلیج‌فارس را برای این پروژه‌ها فراهم کنیم و سال آینده تجاری‌سازی پروژه را آغاز خواهیم کرد.
رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان، با ذکر این نکته که پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی متعددی در حال انجام است، بیان کرد: در حال تولید ترکیباتی هستیم که فرآیند تولید و پرورش میگو را بهبود می‌بخشد و فرآیند تولید این ترکیب به اتمام رسیده است و در تلاش برای تجاری سازی محصول هستیم.
مرتضوی، با اشاره به ورود مرکز پژوهشی به بحث تکثیر آبزیان پرورش در هرمزگان، تصریح کرد: اقداماتی توسط پژوهشگران و محققان مرکز روی ترکیبات زیست‌فعال با کاربردی‌سازی دارویی و صنعتی آغاز شده است که در همکاری جهاد دانشگاهی و پژوهشگران خبره در این زمینه، پروژه با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.
آغاز تحقیقات روی ترکیبات زیست‌فعال با کاربردی‌سازی دارویی و صنعتی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه