صادرات بیش از ۲۹ میلیون تُن کالای غیرنفتی از بنادر هرمزگان


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بیش از ۲۹ میلیون تن کالای غیرنفتی از بنادر هرمزگان صادر شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، حسین عباس‌نژاد، در تشریح عملکرد بنادر استان در ۹ ماهه سال جاری اظهار کرد: در این مدت ۸۰ میلیون و ۸۹ هزار و ۹۳۸ تُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شده که از این میزان ۵۳ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۳۳۸ تُن کالای غیرنفتی بوده است.
وی ادامه داد: در این دوره زمانی، ۳۶ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۲۱۱ تن کالای غیرنفتی در بنادر این استان بارگیری و ۱۷ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۱۲۷ تن نیز تخلیه شده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، میزان صادرات کالای غیرنفتی از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آذرماه امسال را ۲۹ میلیون و ۸۴۴ هزارو ۹۴۴ تُن دانست که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.
عباس‌نژاد کاپوتاژ کالای غیرنفتی در این بازه زمانی را هشت میلیون و ۵۶۲ هزار و ۴۴۷ تن اعلام و اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال میزان ترانزیت کالا در بنادر استان هرمزگان به مرز پنج میلیون تُن رسید.
وی با اشاره به ترانشیپ یک میلیون و ۴۸۲ هزار و ۹۱۹ تُن کالای غیرنفتی در ۹ ماهه امسال بنادر استان هرمزگان، عملکرد تخلیه و بارگیری بخش کانتینری را نیز یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۶۶۹ TEU عنوان کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش ۹۲ درصدی پهلوگیری انواع شناورها در این دوره زمانی، میزان جابه‌جایی مسافر در ۹ ماهه امسال را نیز ۱۳ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۳۳۹ نفر اعلام کرد.
صادرات بیش از ۲۹ میلیون تُن کالای غیرنفتی از بنادر هرمزگان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه