معاون بندری اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر:

۹۴ درصد کالاهای رسوبی سنواتی در بنادر استان بوشهر تعیین تکلیف شد


معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تاکنون بیش از ۹۴ درصد از کالاهای رسوبی سنواتی در بنادر استان بوشهر تعیین تکلیف شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالسعید عباسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون بیش از ۹۴ درصد از کالاهای رسوبی سنواتی در بنادر استان بوشهر تعیین تکلیف و از طرف صاحبان کالا و یا سازمان اموال تملیکی از بنادر استان خارج سازی شده است.
معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کالاهای رسوبی تعیین تکلیف شده شامل کالاهای کانتینری، عمومی، ماشین آلات سنگین و خودرو بوده که با همکاری مراجع قضائی، گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تعیین تکلیف و از بنادر بوشهر، گناوه، دیر و کنگان خارج شده است.
وی بیان کرد: کالاهای رسوبی سنواتی تنها در بندر بوشهر به میزان ۲ هزار و ۱۲۷ مورد بوده که تا کنون ۲ هزار و سه مورد آن خارج شده و فقط ۱۲۴ مورد باقیمانده که آنها هم در حال تعیین تکلیف هستند.
عباسی ادامه داد: مشابه این اقدام در بنادر گناوه، دیر و کنگان صورت شده و اکنون بنادر بزرگ استان از کالاهای رسوبی (متروکه و توقیفی) پاک‌سازی شدند.
وی افزود:: بنادر در واقع محلی استراتژیک به عنوان محل عبور کالا تلقی شده و نباید به عنوان انبار برای مدت طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرند.
عباسی ادامه داد: یکی از رسالت‌های بنادر ارائه خدمات بندری با کیفیت و سرعت مناسب به ذی نفعان است که در این مولفه‌ها بنادر استان بوشهر از بنادر پیشتاز کشور محسوب می‌شوند.
عباسی ادامه داد: وجود کالاهای رسوبی سنواتی امکان ارائه خدمات شایسته به مشتریان را بسیار محدود کرده بود که با خارج سازی آنها، شرایط برای خدمات رسانی سریع، ایمن و ارزان‌تر به جامعه هدف فراهم و همچنین میزان بهره‌وری از زیرساخت‌های بندری نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.
۹۴ درصد کالاهای رسوبی سنواتی در بنادر استان بوشهر تعیین تکلیف شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه