معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری

۱۵ واحد راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه فعالیت بازگشت

شهرکرد - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی ۱۶ واحد راکد شامل ۱۱ واحد صنعتی، یک واحد معدنی و چهار واحد کشاورزی گفت: از این تعداد واحد راکد شناسایی شده در استان ۱۵ واحد به چرخه فعالیت بازگشت.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد کاظم منزوی به با ایرنا افزود: افزون بر این ۶ واحد راکد شناسایی شده در چهارمحال و بختیاری نیز تعیین تکلیف شده‌اند.وی با اشاره به شناسایی حدود ۹۰ واحد راکد در چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: کاهش شمار واحدهای راکد در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بیانگر تلاش استان مبنی بر پیشگیری از راکد شدن واحدهای صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده تاکنون ۲۸ واحد راکد با قابلیت احیا در بخش‌های مختلف استان شناسایی شده است.
وی ادامه داد: افزون براین ۶۰ واحد راکد که قابلیت احیا ندارند و باید تعیین تکلیف و تغییر خط داده شود در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده و برای فعال‌سازی این واحدها جلب و جذب سرمایه‌گذار جدید الزامی است.
منزوی شمار واحدهای صنعتی استانداری چهارمحال و بختیاری در درون و بیرون شهرک‌های صنعتی را یک هزار و ۱۴۳ واحد با ۲۳هزار و ۶۹۰ نفر اشتغال، ۱۰۰ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی با ۱۰ هزار نفر اشتغال، سه هزار واحد تولیدی کشاورزی (شامل گاوداری و مرغداری) در بیرون از شهرک‌های صنعتی، ۲هزار و ۹۴۰ واحد گردشگری و صنایع دستی با سه هزار و ۵۶۰ نفر اشتغال اعلام کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: از تعداد واحدهای فعال در استان ۱۵۳ واحد زیر ۵۰ درصد در بخش صنعت، ۷۰ واحد در بخش کشاورزی، ۲ واحد در بخش صنایع دستی و گردشگری زیر ۵۰ درصد، همچنین ۸۹ واحد در بخش صنعت، ۱۸ واحد در بخش کشاورزی و چهار واحد در بخش گردشگری نیز با ۵۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت خود در استان فعال هستند.
۱۵ واحد راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه فعالیت بازگشت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه