رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد:

نقش «رگولاتوری» سازمان بنادر در تحقق «جهش تولید» و «توسعه دریامحور»


رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، ‌صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به نقش رگولاتوری و تنظیم‌گری و تسهیل‌گری سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک سازمان پیشگام، تخصصی و بین‌المللی در راستای تحقق «جهش تولید» و «توسعه دریامحور»، گفت: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در این راستا به سازمان بنادر و دریانوردی بسیار امیدوار هستند.
به گزارش اقتصادسرآمد، فرشید شکرخدایی در مورد تحقق شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و نقش مردم و فعالان اقتصادی در توسعه اقتصاد دریامحور، اظهار داشت: زمانی که توسط حاکمیت و تولید در مورد اهمیت تولید صحبت می‌شود باید نسبت مقوله «تولید ارزش» متمرکز شویم چرا که مفهوم ارزش افزوده برای یک کشور از اهمیت بسیار بالایی در راستای تولید ناخالص ملی برخوردار است و حوزه خدمات را نیز شامل می‌شود و مسئله‌ای حیاتی برای حیات اقتصاد یک کشور به شمار می‌رود.
وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک سازمان رگولاتور و تنظیم‌گر به شمار می‌رود و باید شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی در پسکرانه بنادر فراهم و با ایجاد زیرساخت‌ها فضایی را ایجاد کند که فعالان اقتصادی بتوانند با اطمینان‌خاطر در محوطه‌های بندری و پسکرانه بنادر، سرمایه‌گذاری کنند.
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی سازمانی تخصصی به شمار می‌رود که از ارتباطات بین‌المللی برخوردار است، عنوان کرد: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به نسبت به سازمان بنادر و دریانوردی بسیار امیدوار هستند و از این سازمان به عنوان یک سازمان پیشگام، تخصصی و بین‌المللی انتظار می‌رود شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند.
شکرخدایی با بیان اینکه نوار ساحلی جنوبی کشور از ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و مردم برخوردار است، اظهار داشت: توسعه دریامحور در پهنه شمالی و جنوبی کشور باید مدنظر و به عنوان یک کارویژه در دستورکار قرار گیرد.
وی افزود: متاسفانه لکه‌های جمعیتی کشور در مرکز و بعضا غرب کشور متمرکز شده‌ است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که شاهد سوق دادن لکه‌های جمعیتی به نوار ساحلی به ویژه در جنوب کشور باشیم.
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، ‌صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه پسکرانه بنادر فرصت بالقوه‌ای است که باید از آن به نحو مطلوب استفاده و شرایط را برای فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و ارزش‌افزوده‌ای در این نقاط فراهم کرد، گفت: باید زیرساخت‌های لازم در پسکرانه بنادر ایجاد شود و با آماده کردن فضا برای فعالیت‌های لجستیکی، اشتغال‌آفرینی کرد و جمعیت را به نوار ساحلی سوق داد.
شکرخدایی با اشاره به اینکه «توسعه دریامحور» می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد شغل‌های پایه در حوزه دریایی و بندری باشد، عنوان کرد: تولید و توسعه دریامحور ارتباط بسیار نزدیکی به هم دارند و می‌توانند موجب رونق اقتصاد کشور شوند.
نقش «رگولاتوری» سازمان بنادر در تحقق «جهش تولید» و «توسعه دریامحور»
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه