سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار:

به دنبال استخراج مواد ضد سرطان  از گیاهان دارویی دریایی هستیم

در دیدار نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان و سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان چابهار مشکلات حوزه بهداشت و درمان در جنوب استان بررسی شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، در ابتدای این دیدار ضاربان سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان چابهار عنوان کرد: دانشکده علوم پزشکی شهرستان چابهار در ۱۵ مهرماه سال گذشته از حوزه ایرانشهر جدا شد.
وی افزود: در حال حاضر دانشکده علوم پزشکی شهرستان چابهار جمعیت ۶۵۰ هزار نفری با وسعت ۳۷ هزار کیلومتر مربع را تحت پوشش خود قرار داده است اما متاسفانه در شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان پایین‌ترین شاخص در کل کشور را داراست.
ضاربان اضافه کرد: طبق میانگین کشوری به ازای هر هزار نفر ۱.۸۸ تخت بیمارستانی وجود دارد که این مقدار در استان ۱.۱ بوده و در حوزه شهرستان چابهار به نیم درصد می‌رسد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان چابهار عنوان کرد: موافقت اصولی با تأسیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار توسط وزارت بهداشت دریافت شده است و هدف نهایی ما استخراج مواد ضد سرطان از گیاهان دارویی دریایی و  ساحلی است.
در ادامه آیت‌الله محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: در گذشته گزارش‌هایی از وضعیت بهداشت و درمان در جنوب استان و شهرستان چابهار را دریافت کرده‌ام که متاسفانه وضعیت مناسبی وجود ندارد و نیازمند فعالیت مضاعف هستیم.
امام جمعه زاهدان افزود: در حال حاضر با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تغییر دولت طبعأ رسیدگی به این مسائل کمتر خواهد شد اما نباید مأیوس شد بلکه باید با همت و تلاش بیشتر به دنبال بهبود وضعیت باشیم.
آیت‌الله محامی بیان کرد: در قدم اول نیازمند ارائه یک گزارش مکتوب و ترسیم موقعیت، موانع و مشکلات پیش رو هستیم و در گام بعد نیز باید مشکلات اولویت دار مشخص و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی و در فاز اول به مشکلات اولویت‌دار رسیدگی و راهکارهایی پیشنهاد شود.
وی ادامه داد: پرداختن به فهرست بلندبالایی از مشکلات و موانع کار به جایی نخواهد برد بلکه باید مشکلات اولویت‌دار را مشخص و در صدد حل آن تلاش شود.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: گام دیگر کار اطلاع‌رسانی به مسئولان جهت دریافت بودجه است و پس از آن نیز باید این گزارش‌ها برای مردم بیان شود تا خودشان برای حل مشکلات به میدان بیایند.
به دنبال استخراج مواد ضد سرطان  از گیاهان دارویی دریایی هستیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه