مدیر کل بیمه سلامت استان البرز:

بیمه سلامت هزینه دستگاه، نوار و سوزن گلوکومتر (تست قند خون) بیماران دیابتی را پرداخت می‌کند

     البرز- عینی خبرنگار اقتصادسرآمد- دکتر داود زارع گفت: بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ ، از محل صندوق صعب‌العلاج برای دستگاه گلوکومتر تا ۴۰۰ هزار تومان هر پنج سال یکبار هزینه‌ها را پوشش دهد.
      مدیر کل بیمه سلامت استان البرز گفت: همچنین بیماران برای نوار اندازه‌گیری قندخون و سوزن می‌توانند از دو روش این خدمات را دریافت کند. اگر بیمار از مراکز تجهیزات پزشکی و داروخانه خدمت را دریافت کند باید مدارک خود را به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان البرز ارایه داده و از طریق خسارت متفرقه هزینه دریافت می‌شود.
     وی افزود: همچنین این امکان از طریق داروخانه‌ها نیز فراهم شده است که فرد با ارایه گواهی پزشک از سامانه نسخه نویسی الکترونیک استفاده کرده و نوار چک قند خون و سوزن (لانست) را دریافت کند.وی تصریح کرد: برای کودکان کمتر از ۱۲ سال مبتلا به دیابت که نیازمند پایش مداوم قند خون هستند نیز هزینه دستگاه سنسور قند خون با ارایه مدارک و مستندات با سقف معینی قابل پرداخت است.       زارع تاکید کرد: هزینه نوار چک قند خون به میزان ۱۰۰ عدد در ماه تا سقف ۱۴۰ هزار تومان پرداخت می شود. همچنین هزینه سوزن تا ۱۰۰ عدد در ماه تا سقف معینی در سال قابل پرداخت است.       وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هزینه های درمانی کودکان زیر هفت سال برابر مصوبات هیئت محترم وزیران به عهده بیمه سلامت قرار گرفته است و این عزیزان در مراجعه به مراکز درمانی دولتی هزینه ای پرداخت نخواهند کرد.       ایشان یادآور شد: در سال جاری حدود 59 قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفتنه اند  که به خصوص این موضوع در بخش بیماران خاص و صعب العلاج و سرطانی بسیار چشمگیر می باشد.هرکس شش ماه در روستا اقامت داشته باشد می تواند از پوشش بیمه سلامت برخوردار شود. ابلاغ ضوابط و دستورالعمل های بیمه در سال 1403 ایجاب می کرد تا با حضور دست اندر کاران این حوزه، هم اندیشی و تبادل نظرات صورت پذیرد که بدین منظور اداره کل بیمه سلامت استان البرز با برپایی کارگاهی نسبت به آن اقدام کرد.
بیمه سلامت هزینه دستگاه، نوار و سوزن گلوکومتر (تست قند خون) بیماران دیابتی را پرداخت می‌کند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه