143 واحدصنعتی در استان بوشهر  بهره برداری شده است 

بوشهر- سهیلا کرمپورنیا خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از بهره‌برداری ۱۴۳ واحد صنعتی در استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در راه‌اندازی این واحدهای تولیدی صنعتی ۹ هزار ۴۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر ؛ مهدی صفوی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان به فعالیت‌های دولت مردمی و جهادی سیزدهم در رونق تولید و اشتغال پرداخت و اظهار داشت: از شهریورماه 1400 تاکنون 749 جواز تأسیس در استان بوشهر صادر شده است.
صفوی ، پیش‌بینی سرمایه‌گذاری در این واحدهای صنعتی را 26 هزار و 904 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: پیش‌بینی اشتغال در واحدهای صنعتی و تولیدی یاد شده 16 هزار نفر است.
مدیرکل صمت استان بوشهر طرح‌های شاخص اجراشده در سه سال گذشته را مجتمع فولاد در گناوه دانست و بیان کرد: طرح‌های صنعتی ال.ان.جی در خارگ و محرک سازه دوار در جم از دیگر طرح‌های مهم در حال اجرا است.
70درصد صادرات به قطر از استان بوشهر انجام می‌شود
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر از صادرات ۱۱۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از ایران به قطر خبر داد و گفت: از این میزان ۷۰ درصد از طریق بنادر و گمرکات استان بوشهر انجام شده است.
؛ ابوالقاسم محمدزاده با اشاره به فعالیت 70 هزار واحد صنفی در استان بوشهر اظهار داشت: در این استان 110 اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند و 210 هزار اشتغال در عرصه اصناف ایجاد شده است.
وی از افزایش صادرات از بنادر و گمرکات استان بوشهر در سه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: در سه ماه نخست امسال 7 میلیون و 450 هزار تن کالا به ارزش 2.7 میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش یافته است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر با اشاره به اینکه جایگاه استان در عرصه صادرات در کشور رتبه نخست است، خاطرنشان کرد: از 110 میلیون دلار صادرات سال گذشته از ایران به قطر بیش از 70 میلیون دلار آن مربوط به استان بوشهر است.
   143 واحدصنعتی در استان بوشهر  بهره برداری شده است 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه