مديرعامل شركت برق منطقه اي باختر:

استان مرکزی قطب انرژي خورشيدي كشور می شود

اراک – غلامی خبرنگاراقتصادسرآمد- مديرعامل شركت برق منطقه اي باختر گفت: در استان مرکزی به اين سمت حركت كرده ايم كه اين استان به قطب انرژي خورشيدي كشور تبديل شود و 1600 مگاوات انرژي خورشيدي در اين استان توليد خواهد شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مجتبی داودآبادی باحضور در برنامه "پرسش" شبكه تلويزيوني آفتاب  استان مركزي باهدف بيان عملكرد 33 ماهه دولت سيزدهم به پرسش هاي مجري برنامه در خصوص برنامه هاي مديريت مصرف بهينه انرژي الكتريكي ، وظايف و  عملكرد شركت برق منطقه اي باختر پرداخت و افزود: در حوزه انرژی های تجدیدپذیر اقدامات خوبی در حال انجام است و کار بزرگی به ویژه در استان مرکزی آغاز شده است. در حال حاضر تقریبا بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشوربه ميزان 100 مگاوات  در شهرستان محلات در حال ساخت است كه فعلا 10 مگاوات آن به بهره برداري رسيده است.
وی یادآور شد: در حوزه انرژی های تجدیدپذیر، تاکنون تجهیزات وارداتی بوده است، اما اکنون در استان مرکزی در شهرستان خمین شرکت مانا انرژی پاک، صفر تا ۱۰۰ پنل خورشیدی را تولید می کند که فاز اول اين شركت در سال1401 با حضور رئيس جمهور شهيد به ظرفيت 500 مگاوات افتتاح شد و فاز دوم آن نيز در روزهای گذشته با حضور وزير نيرو به ظرفيت 1800 مگاوات افتتاح شد كه در مجموع 2300 مگاوات پنل خورشيدي در اين كارخانه در استان مركزي توليد مي شود.
داودآبادی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی برق منطقه ای باختر، انتقال و تامین انرژی الكتريكي است، اظهار داشت: استان های مرکزی، همدان و لرستان تحت پوشش این شركت بوده و تقریبا وسعت جغرافیایی این سه استان ۷۷ هزار کیلومتر مربع است.
وی با بیان اینکه در برق منطقه ای، انرژی از مبادی تولید از جمله نیروگاه ها یا شرکت های همسایه و مجاور دریافت و در نهایت دو کار با این انرژی انجام می شود، اخاطنشان کرد: ۴۳ صنعت سنگین در این منطقه وجود دارد که مصرف بالایی دارند که انرژی، مستقیما برای مصرف تحویل آنها داده می شود، همچنین بخشی از انرژی نیز تحویل شرکت های توزیع این سه استان می شود و این شرکت ها انرژی را به مصرف کننده می رسانند.
داودآبادی ادامه داد:  در اين مدت 33 ماه عمر دولت سيزدهم2162 كيلومتر خط انتقال و فوق توزيع و نزديك به 20 هزار مگاولت آمپربه  ظرفيت پست هاي انتقال و فوق توزيع و 127 مورد بهبود شبكه در كشور  احداث شده است كه حدودا نزديك به 48 همت اعتبار هزينه شده است.
مديرعامل شركت برق منطقه اي باختر اظهار داشت:در حوزه استان مركزي 10 ايستگاه فشار قوي بزرگ و 5 پروژه بزرگ خط به ميزان 330 مگاولت آمپر به ظرفيت پست هاي فشار قوي اين استان در دولت سيزدهم با اعتباري بالغ بر يكهزار ميليارد تومان  احداث شده است.
وي با اشاره به  اقدامات اين شركت در خصوص  بهينه سازي شبكه فشار قوي برق گفت:اقدامات بسيار مهمي در خصوص بهينه سازي انجام شده كه موجب پايداري شبكه انتقال و فوق توزيع شده به طوريكه پايداري شبكه ما 99/99 درصد است و تقريبا خاموشي ناخواسته نداشته ايم.
داودآبادی درزمينه اقدامات مدیریت مصرف در حوزه صنعت  برق در دولت سيزدهم نیز یادآور شد: از سال ۱۴۰۰ ناترازی در تولید و مصرف برق ایجاد شد، همچنین در این سال به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب در فصل تابستان ۱۴۰۰ خاموشی خانگی، صنعت و تجاری را تجربه کردیم و با قطعی برق ناخواسته، مردم آزرده شدند، این تجربه سبب شد در زمان شروع به کار دولت سیزدهم، برنامه تابستان ۱۴۰۱ تنظیم شود که در این راستا ۱۰۰ برنامه در سه بخش تنظیم و تدوین شد و خوشبختانه  با اجرای اين برنامه سبب شد هيچ قطعي تحميلي ايجاد نشود و تابستان 1401 تقريبا نارضايتي به حداقل برسد.
استان مرکزی قطب انرژي خورشيدي كشور می شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه