آغاز فصل صیادی ماهی متو در قشم 


مدیرعامل اتحادیه شیلاتی قشم از آغاز فصل صیادی ماهی متو در آب های بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد و گفت: صیادان پرساینر این جزیره پس از ۶۰ روز تعطیلی از امروز پنجشنبه اول شهریورماه دوباره تورهای خود را برای صید ماهی‌ های متو و ساردین به دریا انداختند.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی اسلامی رمچاهی به ایرنا افزود: صیادان در این فصل با استفاده از روش صید پرساین ۲ قایقی با تورهای چشمه ریز که مخصوص جمع آوری ساردین ماهیان و متو ماهیان است فعالیت خود را در این شهرستان مرزی قشم آغاز کردند.
وی ادامه داد: صیادان قشمی در بازه زمانی فصل گذشته افزون بر ۲۰ هزار تُن متو را به روش خُشک سنتی و نمک سود شده طبیعی در زیر نور آفتاب براساس سفارش به کشورهای شرق آسیا به ویژه سریلانکا صادر کردند.
مدیرعامل اتحادیه شیلاتی قشم توضیح داد: ماهی موتو یکی از گونه های مهم تجاری ماهیان سطح زی ریز در آب های خلیج فارس به ویژه سواحل جزیره قشم است که توسط صیادان پر تلاش این جزیره صید می شود، این ماهی به عنوان منبعی از پروتئین شناخته می شود و از ماهی خشک شده و پودر آن در صنایع مختلف استفاده می شود.
اسلامی با اشاره به اینکه صید ماهی های یادشده در این جزیره از اول شهریور آغاز و تا فروردین سال آینده ادامه دارد، یاد آور شد: شهرستان قشم رتبه نخست صید این گونه ماهی ها را در کشور دارد.
وی اضافه کرد: صادرات ماهی متو در جزیره قشم از ۱۲ سال قبل تا کنون در حال انجام است و هم اکنون بیش از هشت هزار نفر در امر صید و صیادی و مزارع ماهی خُشک در این شهرستان مرزی اشتغال داشته و از این راه تامین معیشت می کنند.
آغاز فصل صیادی ماهی متو در قشم 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه