فرماندار شهرستان چهاربرج:

چهاربرج؛ قطب جدید گردشگری لوازم خانگی و پیشگام احیای دریاچه ارومیه

 
اورمیه- نسرین معجنی خبرنگار اقتصادسرآمد- فرماندار شهرستان چهاربرج گفت :چهاربرج به دلیل موقعیت استراتژیک و ظرفیت‌های گسترده در بخش‌های کشاورزی و اکولوژیکی، به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری خرید لوازم خانگی در استان آذربایجان‌غربی مطرح شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد،  قادرحبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تأسیس این شهرستان در سه سال گذشته و جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر، اعلام کرد که چهاربرج به دلیل موقعیت استراتژیک و ظرفیت‌های گسترده در بخش‌های کشاورزی و اکولوژیکی، به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری خرید لوازم خانگی در استان آذربایجان‌غربی مطرح شده است.
وی تصریح کرد:این شهرستان با دارا بودن دو بخش مجزا، نقشی محوری در تأمین نیازهای منطقه دارد و با توجه به پتانسیل‌های موجود، توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان به آن معطوف شده است.وی در ادامه افزود : چهاربرج به دلیل شرایط مناسب اکولوژیکی می‌تواند به عنوان پایلوت اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه عمل کند. از جمله طرح‌های در دست اجرا، کشت محصولات سازگار با کم‌آبی مانند پسته و غلات در دشت فسندوز و مزارع مجاور است.
حبیبی با اشاره به این موضوع گفت: برنامه‌های متعددی در راستای مدیریت منابع آبی در شهرستان در حال اجراست، که یکی از مهم‌ترین آن‌ها طرح انتقال آب از طریق لوله‌گذاری برای بیش از ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی است.”
علاوه بر این، فرماندار چهاربرج از تکمیل کانال‌های بتنی و بررسی روش‌های مدیریت پایدار منابع آبی در منطقه خبر داد. او به پروژه‌های احیای تالاب قره‌قشلاق و لایروبی رودخانه چرچر، که به حوزه آبریز دریاچه ارومیه تعلق دارد، اشاره کرد و بیان داشت که تغییر الگوی کشت نیز از جمله طرح‌های اساسی برای مقابله با خشکسالی و حفظ منابع آبی منطقه است.
حبیبی همچنین به اهمیت پروژه‌های عمرانی در شهرستان پرداخت اظهار داشت : اجرای ۳۲ پروژه بزرگ عمرانی با محوریت مشارکت مردمی و تقویت گفتمان‌سازی در حال پیگیری هستند.وی اضافه کرد : در برنامه‌های بلندمدت شهرستان، توسعه زیرساخت‌های خدماتی از جمله برق، آب، گاز و افزایش سرانه ورزشی، بهداشتی و آموزشی نیز پیش‌بینی شده است.فرماندار چهار برج با اشاره به برنامه‌های عمرانی مبتنی بر آمایش سرزمینی، از تکمیل جاده ۶۲ کیلومتری بناب، چهاربرج و محمدیار به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل شهرستان نام برد.
چهاربرج؛ قطب جدید گردشگری لوازم خانگی و پیشگام احیای دریاچه ارومیه
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه