رئیس علوم پزشکی استان سمنان اعلام کرد
فرسودگی آمبولانسها معضلی در سمنان
سمنان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از فرسودگی و میانگین بالای عمر آمبولانسها بهعنوان یکی از اساسیترین مشکلات حوزه درمان و بخصوص فوریتهای پزشکی در استان نام برد.
به گزارش اقتصادسرآمد، کامران قدس در نشستی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: استاندارد میانگین عمر آمبولانسها در دنیا پنج سال است، اما در حال حاضر میانگین عمر ناوگان آمبولانسی استان سمنان ۱۵ سال است.
و از فرسودگی آمبولانسها بهعنوان یک مشکل کشوری یاد و بیان کرد: قرار بود تعدادی آمبولانس خریده و در استانها توزیع شوند؛ اما با وجود اینکه یک سال از این وعده میگذرد، هیچ آمبولانسی تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان نشده است.
او با بیان اینکه هر سال هزینه هنگفتی صرف تعمیر آمبولانسها میشود، ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۳۰۵ میلیارد تومان هزینه تعمیر آمبولانسهای شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان شده است. اعتبارات این بخش تعمیرات نیز در قالب بودجههای سالانه به دانشگاه داده نمیشود و مجبوریم آن را از محل دیگری تامین کنیم.
قدس به گستردگی مجموعههای تحت پوشش دانشگاه اشاره کرد و گفت: هر کدام از معاونتهای دانشگاه، خود به اندازه یک اداره کل فعالیت دارند.
وی از وجود ۴۲۰۰ نیروی انسانی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و افزود: با تلاشی که انجام شده، تمام مطالبات نیروها شامل اضافه کار، کارانه، حق مسکن، حق لباس، سختی کار و ... تا پایان ۱۴۰۲ تسویه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به خدمات متعدد این دانشگاه در استان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سه سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزههای زیرساختی، پروژههای عمرانی و تجهیزات و ... هزینه کرده است.
قدس با بیان اینکه مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان نه یک معاونت که یک اداره ذیل این دانشگاه است، اظهار کرد: حوزه ماموریتی این اداره به اندازه یک اداره کل است.
به گزارش اقتصادسرآمد، کامران قدس در نشستی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: استاندارد میانگین عمر آمبولانسها در دنیا پنج سال است، اما در حال حاضر میانگین عمر ناوگان آمبولانسی استان سمنان ۱۵ سال است.
و از فرسودگی آمبولانسها بهعنوان یک مشکل کشوری یاد و بیان کرد: قرار بود تعدادی آمبولانس خریده و در استانها توزیع شوند؛ اما با وجود اینکه یک سال از این وعده میگذرد، هیچ آمبولانسی تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان نشده است.
او با بیان اینکه هر سال هزینه هنگفتی صرف تعمیر آمبولانسها میشود، ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۳۰۵ میلیارد تومان هزینه تعمیر آمبولانسهای شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان شده است. اعتبارات این بخش تعمیرات نیز در قالب بودجههای سالانه به دانشگاه داده نمیشود و مجبوریم آن را از محل دیگری تامین کنیم.
قدس به گستردگی مجموعههای تحت پوشش دانشگاه اشاره کرد و گفت: هر کدام از معاونتهای دانشگاه، خود به اندازه یک اداره کل فعالیت دارند.
وی از وجود ۴۲۰۰ نیروی انسانی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و افزود: با تلاشی که انجام شده، تمام مطالبات نیروها شامل اضافه کار، کارانه، حق مسکن، حق لباس، سختی کار و ... تا پایان ۱۴۰۲ تسویه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به خدمات متعدد این دانشگاه در استان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سه سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزههای زیرساختی، پروژههای عمرانی و تجهیزات و ... هزینه کرده است.
قدس با بیان اینکه مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان نه یک معاونت که یک اداره ذیل این دانشگاه است، اظهار کرد: حوزه ماموریتی این اداره به اندازه یک اداره کل است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
تولید بیش از ۱۰۰۰ تن ماهی گرمابی در استان یزد
-
اخذ سند مالکیت ۱۹۹۳ جلد سند مالکیت موقوفات
-
ساخت نیروگاه سد «مروک» به بخش خصوصی واگذار شد
-
فرسودگی آمبولانسها معضلی در سمنان
-
برگزاری دومین دوره مسابقات مهارتی استانی امسال درمازندران
-
آمادگی شرکت گاز استان کرمانشاه برای تأمین گاز پایدار در زمستان
-
تکمیل ریلگذاری ۳ ایستگاه خط دوم متروی اصفهان
-
افتتاح فروشگاه لوازم خانگی انتخاب من در شهر مشهد
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



