معاون استاندار بوشهر خبرداد:

تشکیل کمیته گردشگری دریایی  و ساحلی در استان بوشهر


معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به پیگیری تشکیل کمیته گردشگری دریایی و ساحلی گفت: توسعه دریامحور یکی از اولویت‌های استان بوشهر در بخش تعاونی‌ها است.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی باستین در نشست جلسه تعاونی‌های برتر استان بوشهر با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر حوزه گردشگری دریایی است اظهار داشت: بوشهر با داشتن جاذبه‌های مهم گردشگری در بخش‌های مختلف ظرفیت قابل توجهی در این حوزه دارد که توسعه زیرساخت‌های گردشگری در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از اجرا ۷۰ پروژه گردشگری در استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف هتل ۴ و ۵ ستاره، تأسیسات گردشگری و زیرساخت‌های مختلف با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومان در نقاط مختلف استان در حال اجرا است.
باستین اضافه کرد: برخی این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که نمونه بارز و مصداق عینی آن شروع پروژه هتل ۵ ستاره در دیلم بود که به‌عنوان مطالبه به حق ۳۰ سال مردم دیلم بود که هیچ ظرفیتی برای اقامت گردشگری وجود نداشت.
وی با اشاره به تدوین ۲۳ برنامه در هفته گردشگری در استان بوشهر گفت: جشنواره‌های فرهنگی، ورزش‌های آبی و بادبانی، مجسمه‌های شنی، تور‌های مختلف و افتتاح ۵ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان با مساحت چهار هزار متر مربع و اشتغال ۳۶۵ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از جمله برنامه‌های هفته گردشگری در استان بوشهر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از افتتاح هتل و هتل آپارتمان، سفره‌خانه، دفاتر خدمات مسافری در هفته گردشگری استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: امروز پنج طرح گردشگری شامل سفره‌خانه سنتی با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان، یک مهمان‌پذیر، مرکز گردشگری ساحلی دریایی، سفره‌خانه سنتی، هتل یک ستاره و دفتر خدمات مسافری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
باستین با اشاره به اینکه در استان بوشهر سه هزار و ۷۲۳ تعاونی در بخش‌های مختلف فعال هستند، اظهار کرد: ۶۵ درصد تعاونی‌ها در بخش خدماتی است.
وی با اشاره به وجود یک‌هزار و ۱۸۰ تعاونی خدماتی در استان بوشهر گفت: یک‌هزار و ۷۷ تعاونی در حوزه کشاورزی و ۶۶۶ تعاونی هم در بخش صنعتی فعال است.
معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تعداد تعاونی بانوان در استان را ۳۱۱ تعاونی اعلام و خاطرنشان کرد: در حمایت از تعاونی‌ها از همه ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف بانکی، تسهیلاتی و دیگر امور استفاده می‌شود.
باستین، توسعه دریامحور را یکی از اولویت‌های استان بوشهر در بخش تعاونی‌ها دانست و بیان کرد: در این راستا شرکت‌های تعاونی در بخش پرورش آبزیان از جمله پرورش ماهی و میگو توسعه قابل توجهی یافته است.
وی از تشکیل کمیته توسعه دریامحور در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این حوزه تشکیل کارگروه ملی و استانی گردشگری دریایی و ساحلی در برنامه‌ها قرار گرفته است.
معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر حمایت از سرمایه‌گذاری و تسریع در صدور مجوز‌ها در بخش تعاونی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی حداقل ۲۵ درصد تسهیلات کم‌بهره بانکی و تبصره‌ها به بخش تعاونی‌ها اختصاص دارد و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به عملیاتی‌شدن این تکلیف ابلاغی هستند.
باستین ادامه داد: بر اساس شعار امسال و تأکیدات رئیس جمهور مبنی بر اهمیت دادن به بخش تعاون در برقراری اصولی مشارکت جمعی و تحقق اهداف اقتصادی بر اساس سند توسعه بخش تعاون پیش‌بینی شده است که ۲۵ درصد از منابع اعتباری و تسهیلات کم بهره به طرح‌های تولید و اشتغال تعاونی‌ها تخصیص داده شود.
وی با بیان اینکه استان بوشهر از سوی وزارت تعاون به‌عنوان پایلوت برای تشکیل تعاونی‌های تولید برق نیروگاه خورشیدی تعیین شده است، گفت: در این راستا همکاری دستگاه‌های اجرایی شامل شرکت توزیع نیروی برق، آموزش و پرورش، فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی مورد نیاز است.
تشکیل کمیته گردشگری دریایی  و ساحلی در استان بوشهر
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه