رئیس گروه امور اجتماعی و رفاه صیادان شیلات هرمزگان

آموزش رعایت حریم مرزی و صیادی پایدار به صیادان هرمزگانی


رئیس گروه امور اجتماعی و رفاه صیادان شیلات هرمزگان از برگزاری دوره آموزشی رعایت حریم مرزی با حضور جمعی از صیادان و بهره‌برداران شیلاتی در شهرستان‌های سیریک و بندر لنگه خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، عزیزالله صادقی با اشاره به همزمانی برگزاری این دوره با اجرای طرح دریابست در استان هرمزگان گفت: اهمیت ترویج و آموزش در تحقق اهداف شیلات از ضروریات و برگزاری دوره مذکور در راستای ارتقای سطح علمی کارشناسان شیلاتی همواره یکی از اولویت‌های اصلی شیلات بوده است.
وی با تاکید بر افزایش دانش فنی و تجربه از طریق آموزش‌های مستمر در حوزه صید و صیادی پایدار، یادآور شد: تلاش مجموعه شیلات همواره بر رشد و توسعه زیر بخش‌های مختلف شیلات استوار بوده است.
رئیس گروه امور اجتماعی و رفاه صیادان شیلات هرمزگان چالش‌های برداشت بی‌رویه منابع آبزی و فشار به ذخایر کفزیان، آشنایی با فرهنگ صید مسئوولانه و حفاظت از منابع زنده خلیج همیشگی، آشنایی با تعاریف فلات قاره، خط مرزی، خط مبدأ و...، آشنایی با دستورالعمل پیشگیری از تعرضات مرزی، را از مهمترین اهداف این دوره خواند.
صادقی افزود: در این دوره آموزشی صیادان ضمن آگاهی از مشکلات و عواقب عدم رعایت حریم مرزی کشورهای دیگر با موارد لازم برای انجام اقدامات پیشگیرانه مالک، ناخدا و خدمه و همچنین در زمان وقوع حوادث مرتبط با امنیت دریانوردی و پس از آن آشنا شدند.گفتنی است، این دوره آموزشی دو روزه بوده و رئیس گروه برنامه‌ریزی منابع دریایی شیلات ایران به عنوان مدرس دوره حضور داشته‌اند.
آموزش رعایت حریم مرزی و صیادی پایدار به صیادان هرمزگانی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه