ساخت کتابخانه روستای کوزره

 توسط بانک پاسارگاد؛ گامی مهم در توسعه فرهنگی استان همدان


 در اقدامی فرهنگی و اجتماعی، کتابخانه روستای کوزره با حمایت بانک پاسارگاد افتتاح شد. افتتاح این کتابخانه به عنوان قطب فرهنگی روستا، فرصتی ارزشمند برای دسترسی اهالی به منابع دانش و اطلاعات فراهم کرده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، این بانک در اقدامی ارزشمند و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، کتابخانه روستای کوزره را افتتاح کرد. این کتابخانه با مساحت ۲۰۰ مترمربع و ۲۰ مترمربع محوطه‌سازی، به‌عنوان مرکزی برای دسترسی اهالی روستا به منابع اطلاعاتی و غنی‌سازی اوقات فراغت هم‌وطنان منطقه راه‌اندازی شده که در آن فضایی به‌عنوان دارالقرآن به منظور توسعه دانش دینی و قرآنی نیز پیش‌بینی شده است.
در این مراسم دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد صحبت‌های خود را با تقدیم احترام به مسئولان و مقامات حاضر و اهالی محترم روستای کوزره آغاز کردند و با بیان تجارب خود به اهمیت مطالعه اشاره فرمودند. 
دکتر قاسمی با بیان این سوال که در حال حاضر "چه میزان فرزندان خود را نسبت به زبان فارسی درست آموزش داده و تربیت کرده‌ایم؟"، به اهمیت این موضوع تاکید داشتند و با اشاره به وجود مفاخر بزرگ و بی‌نظیر ادبی دنیا هم‌چون حافظ، سعدی، فردوسی و...، آموزش صحیح ادبیات فارسی و درست‌نویسی را امری مهم بر شمردند. همچنین در ادامه به مفاهیم ارزنده معنوی موجود در ادبیات فارسی اشاره کردند که باید مورد توجه قرار گیرند.
دکتر قاسمی در ادامه گفت: اگر کتابخانه به خوبی اداره شود و بتواند ارتباط مناسبی با جوانان برقرار کند می‌تواند محیطی برای یادگیری و رفع بسیاری از مشکلات دانش‌آموزان باشد و موجب پیشرفت و فرهنگ‌سازی گردد.
مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه به اهمیت انتخاب کتاب و محتوای آن پرداخت و تاکید داشت که هر کتابی هم نباید در اختیار فرزندان ما قرار گیرد و در این مورد افزود: کتاب و مطالعه می‌تواند انسان را به سمت معنویت هدایت کند و یا از معنویت دورکند. یادمان باشد در ادبیات، دین و تاریخ خودمان، دنیایی از معرفت وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. فرزندان ما باید طوری تربیت شوند که به سرنوشت کشورشان متعهد باشند و خود را مسئول احساس کنند. مسئولین محترم کتابخانه‌ها می‌توانند با ترویج اشعار مهم فرهنگی که سرشار از درس و معرفت هستند، مسائل مهمی را به فرزندان و نسل جوان منتقل و آن‌ها را آموزش دهند.
 توسط بانک پاسارگاد؛ گامی مهم در توسعه فرهنگی استان همدان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه