برگزاری نخستین همایش داده و هوش مصنوعی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 

نخستین همایش داده و هوش مصنوعی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با محوریت حاکمیت داده، تفکر راهبردی داده محور و کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بانکداری، برگزار شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، نخستین همایش داده و هوش مصنوعی با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل، «عیسی امامی» رئیس هیأت مدیره، «حمیدرضا توسلی سبزوار» عضو هیأت مدیره و معاون فناوری اطلاعات، اعضای هیأت عامل و رؤسای ادارات کل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و همچنین دکتر «مهران محرمیان» معاون سابق فناوری‌های نوین بانک مرکزی برگزار شد.
در این مراسم دکتر «شمسی‌نژاد»، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ضمن اشاره به مزایای بهره‌گیری هوش مصنوعی بیان کرد: یکی از نکات مثبت مبحث هوش مصنوعی، رشد شتابان آن است و به همین منظور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در حضور خبرگان و کارآفرینان بر این موضوع تأکید داشتند.
وی با بیان اینکه خدمات بانکی در فضای حاکمیت داده روز به روز متنوع‌تر می‌شود، گفت: بر اساس قانون جدید بانک مرکزی، نوع بانک‌ها طبقه‌بندی می‌شود و به موازات آن شاهد تغییر مسیر خدمات بانکی از شیوه سنتی به مدرن به صورت الکترونیکی و غیرحضوری هستیم.
شمسی‌نژاد تصریح کرد: یکی از برنامه‌های نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور، تغییر نگرش در خدمات نوین بانکداری خصوصاً در حوزه تحلیل داده و خدمات کارمزدی است و لازم است مبنای ارائه خدمات خود را از حالت کارمزدی سابق به سمت خدمات نوین سوق دهیم.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به رقابتی بودن فضای استفاده از هوش مصنوعی تصریح کرد: بازیگرهای زیادی مشغول خدمت‌رسانی در حوزه‌های اپلیکیشن‌ها و نئوبانک‌ها هستند و همین موضوع منجر به ایجاد یک فضای رقابتی شده است. در نتیجه اگر قصد داریم در این حوزه از رقبا پیش بیفتیم، چاره‌ای جز تغییر در خدمات سنتی خود نداریم.وی افتتاح حساب آنلاین را یکی از اقدامات مثبت بانک برشمرد و افزود: در حال حاضر بانک ۱۸.۵ میلیون مشتری دارد و قصد دارد تا پایان سال جاری ۴.۵ میلیون فقره وام به مشتریان خود پرداخت کند، بنابراین جمع‌آوری دیتا به این شیوه نیازمند انجام یک کار حرفه‌ای است.
شمسی‌نژاد اظهار داشت: دولت فرانسه، وزیر هوش مصنوعی منصوب کرده که این امر نشان از اهمیت این حوزه دارد، بنابراین در این حوزه فرصت‌های بی‌شماری وجود دارد که با بهره‌مندی از آن، می‌توان نتایج مثبتی را شاهد بود.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که حجم تجارت در حوزه هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ به ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.
وی بیان کرد: استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند نتایج مثبتی برای باشگاه مشتریان بانک به همراه داشته باشد. علاوه بر این موضوع، استفاده از آن سبب می‌شود تا اعتبارات به صورت هدفمند، هدایت شود.
شمسی‌نژاد با اشاره به کسب رتبه‌های تک‌رقمی بانک در سطح شبکه بانکی بیان کرد: رتبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در دو حوزه تراکنش‌های بانکی و منابع مالی به ترتیب ۴ و ۸ است و اکنون ما به دریافت رتبه‌های تک‌رقمی عادت کرده‌ایم و امیدواریم این موضوع در حوزه هوش مصنوعی نیز نمود پیدا کند.
برگزاری نخستین همایش داده و هوش مصنوعی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه