اقدام بانک پارسیان در مولدسازی داراییها و خروج از بنگاهداری اقدامی ارزشمند است
نماینده مجلس و رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس، در گفتوگویی پیرامون اقدام بانک پارسیان در انجام بزرگترین معامله خروج از بنگاهداری و فروش سهام شرکت صنایع معدنی کانیسازان کیمیا اظهار داشت: اینکه یک بانک خصوصی همچون بانک پارسیان از فعالیتهای بنگاهداری خود خارج شود و به سمت بنگاه سازی حرکت کند، اقدامی ارزشمند و شایسته است. این حرکت باید توسط تمامی بانکهای دولتی و خصوصی در کشور موردتوجه قرار گیرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، قادری با اشاره به اینکه درگذشته عمده پروژههای بزرگ اقتصادی در کشور توسط شرکتها و نهادهای توسعهای و سیستم بانکی انجام میشد، گفت: در شرایط کنونی لازم است که این سیاست دوباره موردتوجه قرار گیرد، چراکه بخش خصوصی بزرگی که بتواند پروژههای بزرگ را مدیریت کند، در کشور وجود ندارد؛ بنابراین، ضروری است که بانکها از بنگاهداری خارج شوند و به سمت بنگاه سازی حرکت کنند تا از ظرفیت این واحدهای بزرگ اقتصادی استفاده کنیم و هزینه تمامشده کالاها را کاهش دهیم.
نماینده مردم شیراز همچنین افزود: بانکها باید در کنار توسعه زیرساختها و مولدسازی داراییها، نقش فعالی در بنگاه سازی ایفا کنند. این سیاست در قانون تأمین مالی که سال گذشته در مجلس به تصویب رسید، گام مؤثری در جهت ایجاد بستری برای ورود بانکها به بنگاه سازی بود. اگر بانکها بتوانند داراییهای غیرمولد خود را مولد کرده و داراییهای مازاد را واگذار کنند، گام بزرگی در حل مشکلات اقتصادی کشور برداشته خواهد شد.
قادری در گفتگو با پایگاه خبری نسیم اقتصاد همچنین تأکید کرد: این فرآیند نهتنها به نفع مردم و بانکها خواهد بود، بلکه میتواند ظرفیتهای اقتصادی کشور را توسعه دهد، به افزایش درآمدهای دولت کمک کند و فرصتهای جدید اشتغالزایی را ایجاد نماید.
به گزارش اقتصادسرآمد، قادری با اشاره به اینکه درگذشته عمده پروژههای بزرگ اقتصادی در کشور توسط شرکتها و نهادهای توسعهای و سیستم بانکی انجام میشد، گفت: در شرایط کنونی لازم است که این سیاست دوباره موردتوجه قرار گیرد، چراکه بخش خصوصی بزرگی که بتواند پروژههای بزرگ را مدیریت کند، در کشور وجود ندارد؛ بنابراین، ضروری است که بانکها از بنگاهداری خارج شوند و به سمت بنگاه سازی حرکت کنند تا از ظرفیت این واحدهای بزرگ اقتصادی استفاده کنیم و هزینه تمامشده کالاها را کاهش دهیم.
نماینده مردم شیراز همچنین افزود: بانکها باید در کنار توسعه زیرساختها و مولدسازی داراییها، نقش فعالی در بنگاه سازی ایفا کنند. این سیاست در قانون تأمین مالی که سال گذشته در مجلس به تصویب رسید، گام مؤثری در جهت ایجاد بستری برای ورود بانکها به بنگاه سازی بود. اگر بانکها بتوانند داراییهای غیرمولد خود را مولد کرده و داراییهای مازاد را واگذار کنند، گام بزرگی در حل مشکلات اقتصادی کشور برداشته خواهد شد.
قادری در گفتگو با پایگاه خبری نسیم اقتصاد همچنین تأکید کرد: این فرآیند نهتنها به نفع مردم و بانکها خواهد بود، بلکه میتواند ظرفیتهای اقتصادی کشور را توسعه دهد، به افزایش درآمدهای دولت کمک کند و فرصتهای جدید اشتغالزایی را ایجاد نماید.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



