توقف بهرهبرداری از ۹ سازه غیرمجاز در بندر مقام بندرلنگه
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از توقف ساخت و بهره برداری از ۹ سازه بدون مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی در بندر مقام خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مرتضی سالاری اظهار کرد: در راستای اجرای بند ۲۲ ماده ۳ آئین نامه سازمان بنادر و دریا نوردی و همچنین تبصره الحاقی به بند یاد شده مصوب ۱۳۸۷ مجلس محترم شورای اسلامی مبنی بر توقف ساخت و بهرهبرداری از سازههای بدون مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به پیگیری قضائی توقف ساخت و بهره برداری از ۹ سازه غیرمجاز در بندر مقام شد. وی ادامه داد: در سالیان گذشته با اطلاع رسانی گسترده از طریق شبکهها و کانالهای خبری مدیریت بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان و همچنین نصب تابلوهای اطلاعرسانی در سطح شهرها و روستاهای غرب هرمزگان، ممنوعیت ساخت و بهرهبرداری از سازههای غیرمجاز در دریا توسط اداره مهندسی سواحل و بنادر مدیریت بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب هرمزگان صورت پذیرفته است. مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ساخت هرگونه سازه و تأسیسات در دریا منوط به دریافت مجوز بوده، بنابراین تمامی متقاضیان قبل از هرگونه اقدام باید از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس mojavej.ir درخواست خود را ثبت و ارسال کرده تا پس از بررسی توسط کمیته صدور مجوز سازمان بنادر و دریانوردی بررسی و در صورت اعطای مجوز اقدام کنند. سالاری افزود: ساخت سازه و تأسیسات غیرمجاز و غیر استاندارد علاوه بر تخریب غیر قابل جبران محیط زیست دریایی، مخاطرات زیادی از قبیل بروز حوادث جانی و مالی برای فعالان حوزه صیادی و تجاری داشته و عواقب ناشی از بروز حوادث بر عهده متخلفان خواهد بود. گفتنی است؛ مدیریت بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان با نظارت بر ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی از انتهای محدوده شهرستان بندر خمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و نظارت بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، کانون مهمی برای تبادلات تجاری دریایی کشور محسوب میشود.
به گزارش اقتصادسرآمد، مرتضی سالاری اظهار کرد: در راستای اجرای بند ۲۲ ماده ۳ آئین نامه سازمان بنادر و دریا نوردی و همچنین تبصره الحاقی به بند یاد شده مصوب ۱۳۸۷ مجلس محترم شورای اسلامی مبنی بر توقف ساخت و بهرهبرداری از سازههای بدون مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به پیگیری قضائی توقف ساخت و بهره برداری از ۹ سازه غیرمجاز در بندر مقام شد. وی ادامه داد: در سالیان گذشته با اطلاع رسانی گسترده از طریق شبکهها و کانالهای خبری مدیریت بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان و همچنین نصب تابلوهای اطلاعرسانی در سطح شهرها و روستاهای غرب هرمزگان، ممنوعیت ساخت و بهرهبرداری از سازههای غیرمجاز در دریا توسط اداره مهندسی سواحل و بنادر مدیریت بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب هرمزگان صورت پذیرفته است. مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ساخت هرگونه سازه و تأسیسات در دریا منوط به دریافت مجوز بوده، بنابراین تمامی متقاضیان قبل از هرگونه اقدام باید از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس mojavej.ir درخواست خود را ثبت و ارسال کرده تا پس از بررسی توسط کمیته صدور مجوز سازمان بنادر و دریانوردی بررسی و در صورت اعطای مجوز اقدام کنند. سالاری افزود: ساخت سازه و تأسیسات غیرمجاز و غیر استاندارد علاوه بر تخریب غیر قابل جبران محیط زیست دریایی، مخاطرات زیادی از قبیل بروز حوادث جانی و مالی برای فعالان حوزه صیادی و تجاری داشته و عواقب ناشی از بروز حوادث بر عهده متخلفان خواهد بود. گفتنی است؛ مدیریت بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان با نظارت بر ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی از انتهای محدوده شهرستان بندر خمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و نظارت بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، کانون مهمی برای تبادلات تجاری دریایی کشور محسوب میشود.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
نیروی دریایی ارتش بهدنبال توسعه دیپلماسی دریایی
-
در سالهای اخیر شاهد تلفات غیرعادی گونه با ارزش فوکهای خزری هستیم
-
شناسایی و انهدام باند سارقان یکی از اسکلههای جنوب کشور
-
تاکید بر تصویب طرح های کالبدی مناطق ویژه اقتصادی بندری
-
توقف بهرهبرداری از ۹ سازه غیرمجاز در بندر مقام بندرلنگه
-
پیشگیری از آلودگی نفتی دریا و سواحل در استان بوشهر دنبال میشود
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



