مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری یزد:
350 رویداد گردشگری در یزد برگزار میشود
گروه استان ها - دانشی ، یزد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد از برگزاری ۳۵۰ رویداد گردشگری در سطح استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید محمد رستگاری، در جمع خبرنگاران به تشریح رویدادهای گردشگری پیشرو پرداخت و افزود: در دیماه جشنوارههایی از جمله عسل بنادکوک دیزه، زردک خرانق، خوراکهای سنتی و نمایشگاه سلامت با رویکرد گردشگری سلامت برگزار خواهد شد، در بهمنماه، جشنواره راه ادویه و جشنواره مهدویت با رویکرد گردشگری در برنامه قرار دارد، همچنین در اسفندماه با توجه به تقارن با ماه رمضان، رویدادهایی با محوریت مساجد برگزار میشود. وی با اشاره به تلاش برای ثبت جهانی مساجد ایران در یونسکو اظهار داشت: پرونده ثبت جهانی مساجد ایران در یونسکو باز شده و امیدواریم تعدادی از مساجد تاریخی ایران، از جمله آثار ارزشمند یزد، در این فهرست به ثبت برسند. رستگاری همچنین به احیای مثلث طلایی گردشگری ایران شامل استانهای یزد، اصفهان و فارس اشاره کرد و گفت: این طرح که در سالهای گذشته مطرح شده بود در هفتههای اخیر با پیگیری استانداران و شهرداران این سه استان مجدداً احیا و تفاهمنامهای بین سه استان امضا شده که امیدواریم به توسعه ارتباطات بین بخشی و ارتقای گردشگری در این سه استان کمک کند.رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان یزد نیز در این نشست با اشاره به چالشهای گردشگری در استان گفت: حال گردشگری یزد خوب نیست، بهویژه در روزهای خلوتی حضور گردشگران، این صنعت با مشکلات جدی مواجه است.مصطفی سپهری، با بیان اینکه ذائقه مردم تغییر کرده و باید بر اساس آن رویدادهای گردشگری را تعریف کرد، افزود: به جز مناطق شمالی ایران به دلیل طبیعت سرسبز، سایر مناطق به واسطه اقلیم خشک با استقبال کمتری از سوی گردشگران مواجه هستند، این موضوع در یزد نیز صدق میکند و نیازمند برنامهریزی دقیقتری هستیم. وی از تهیه چندین تقویم گردشگری برای استان خبر داد و گفت: در حال برنامهریزی برای توسعه گردشگری مناطقی از یزد هستیم و تا پایان سال ۱۰ رویداد گردشگری برگزار خواهیم کرد، این رویدادها شامل جشنواره بانوی فهرج، جشنواره یلدا در بافت تاریخی و جشنواره خوراک در باغ دولتآباد است که در این جشنواره طولانیترین کباب طبخ و میان مردم توزیع میشود.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید محمد رستگاری، در جمع خبرنگاران به تشریح رویدادهای گردشگری پیشرو پرداخت و افزود: در دیماه جشنوارههایی از جمله عسل بنادکوک دیزه، زردک خرانق، خوراکهای سنتی و نمایشگاه سلامت با رویکرد گردشگری سلامت برگزار خواهد شد، در بهمنماه، جشنواره راه ادویه و جشنواره مهدویت با رویکرد گردشگری در برنامه قرار دارد، همچنین در اسفندماه با توجه به تقارن با ماه رمضان، رویدادهایی با محوریت مساجد برگزار میشود. وی با اشاره به تلاش برای ثبت جهانی مساجد ایران در یونسکو اظهار داشت: پرونده ثبت جهانی مساجد ایران در یونسکو باز شده و امیدواریم تعدادی از مساجد تاریخی ایران، از جمله آثار ارزشمند یزد، در این فهرست به ثبت برسند. رستگاری همچنین به احیای مثلث طلایی گردشگری ایران شامل استانهای یزد، اصفهان و فارس اشاره کرد و گفت: این طرح که در سالهای گذشته مطرح شده بود در هفتههای اخیر با پیگیری استانداران و شهرداران این سه استان مجدداً احیا و تفاهمنامهای بین سه استان امضا شده که امیدواریم به توسعه ارتباطات بین بخشی و ارتقای گردشگری در این سه استان کمک کند.رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان یزد نیز در این نشست با اشاره به چالشهای گردشگری در استان گفت: حال گردشگری یزد خوب نیست، بهویژه در روزهای خلوتی حضور گردشگران، این صنعت با مشکلات جدی مواجه است.مصطفی سپهری، با بیان اینکه ذائقه مردم تغییر کرده و باید بر اساس آن رویدادهای گردشگری را تعریف کرد، افزود: به جز مناطق شمالی ایران به دلیل طبیعت سرسبز، سایر مناطق به واسطه اقلیم خشک با استقبال کمتری از سوی گردشگران مواجه هستند، این موضوع در یزد نیز صدق میکند و نیازمند برنامهریزی دقیقتری هستیم. وی از تهیه چندین تقویم گردشگری برای استان خبر داد و گفت: در حال برنامهریزی برای توسعه گردشگری مناطقی از یزد هستیم و تا پایان سال ۱۰ رویداد گردشگری برگزار خواهیم کرد، این رویدادها شامل جشنواره بانوی فهرج، جشنواره یلدا در بافت تاریخی و جشنواره خوراک در باغ دولتآباد است که در این جشنواره طولانیترین کباب طبخ و میان مردم توزیع میشود.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
آمادگی بندر امیرآباد برای سرمایهگذاری قزاقها
-
مدیریت واحد شهری ضرورت دارد
-
بخش نظارتی پررنگ تر از گذشته دنبال می شود
-
واحدهای صنفی بمپور زیر ذره بین کارشناسان در طرح ویژه نظارتی شب یلدا
-
350 رویداد گردشگری در یزد برگزار میشود
-
ضرورت بهرهگیری از هوش مصنوعی در حوزه ایمنی و بهداشت کار خراسان رضوی
-
مدیرعامل آبفای استان اصفهان به پویش «دو درجه کمتر» پیوست
اخبار روز
-
با هدف حفاظت از میراث ارزشمند خلیج فارس؛ حفاظت و احیای بافت تاریخی بوشهر عملیاتی می شود
-
امسال؛ اجرای طرح گسترده مقابله با گونه مهاجم "سنبل آبی" در تالاب انزلی
-
«جنگ ۴۰ روزه» بهانهبازنگری در سیاستهای حملونقلی ایران
-
مردم جزیره خارگ بیبهره از طرح جامع شهری
-
کمبود اسکله های گردشگری در نوار ساحلی خزر
-
نجات 12 نفر گردشگر از غرق شدگی در آبهای خزر طی یک ماه گذشته
-
با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان؛ هتل ساحلی 5 ستاره در بندر دیلم احداث می شود
-
امسال صورت می گیرد؛ عملیات تعویض و نوسازی خطوط لوله نفتی ابوذر در میدان نفتی ابوذر و جزیره خارگ
-
چرا تحریمهای بیسابقه آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند؟
-
ضرورت بازنگری در الگوی توسعه بنادر
-
کشتیهای ایرانی خزر در صف تعمیر!
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد



