رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:
دیه گروه اول مصدومان حادثه بندر شهید رجایی واریز شد
گروه استان ها- نجمه شمس الدینی ، هرمزگان - رئیس کل دادگستری هرمزگان از پرداخت خسارت گروه دوم خودروهای فاقد بیمه بدنه آسیب دیده در حادثه بندر شهید رجایی خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی دستگاه قضایی استان، جهت جبران خسارت ها و دیات متوفیان، مصدومین و آسیب دیدگان حادثه غمبار بندر شهید رجایی بندرعباس در کوتاهترین و سریع ترین زمان ممکن، در مرحله نخست این اقدامات، دیه ۴۰ نفر از مصدومان که در روز اول مراجعه کرده و شماره حساب خود را اعلام کرده بودند، به طور کامل پرداخت شده است.
وی افزود: روند پرداخت دیه به سایر مصدومان نیز به سرعت در حال انجام است و در همین راستا افرادی که گواهی قطعی پزشکی قانونی دریافت کردهاند، میتوانند با مراجعه به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس و ارائه شماره حساب، دیه خود را بدون تأخیر دریافت کنند.به گفته قهرمانی، افرادی که گواهی قطعی پزشکی قانونی ندارند نیز میتوانند با مراجعه به اجرای احکام و انصراف از معاینه مجدد، مراحل مربوطه را طی کرده و دیه خود را دریافت کنند.وی همچنین تأکید کرد: این افراد در صورت تمایل میتوانند تا زمان پایان مهلت معاینه مجدد صبر کنند.قهرمانی یادآور شد: در خصوص جانباختگان این حادثه نیز، دیه تمام ۵۸ نفر از متوفیان تأمین شده است و تاکنون در این خصوص ۳۳ خانواده با مراجعه حضوری، مبلغ دیه را دریافت کردهاند و سایر خانوادهها نیز در حال پیگیری و تکمیل مراحل دریافت هستند.قهرمانی گفت: در حوزه خودروها نیز خسارت ۸۷۰ دستگاه خودروی دارای بیمهنامه بدنه در روزهای ابتدایی پرداخت شده است.
وی یادآور شد: فرآیند جبران خسارت ۱۵۰۰ دستگاه خودروی فاقد بیمه بدنه نیز در حال انجام است و تاکنون در دو مرحله، خسارات وارده به ۲۵۰ دستگاه از این خودروها به حساب مالکین آنها واریز شده است و این روند با دریافت شماره حسابها از طریق سامانه اعلام شده ادامه دارد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین در خصوص ارزیابی کانتینرها و پیگیری حقوق تجار نیز تصریح کرد: در بخش کالاهای تجاری حدود ۳۰۰۰ کانتینر مورد ارزیابی کلی و جزئی قرار گرفتهاند و برای جبران خسارت به شرکتهای بیمه معرفی شدهاند.
به گزارش اقتصادسرآمد، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی دستگاه قضایی استان، جهت جبران خسارت ها و دیات متوفیان، مصدومین و آسیب دیدگان حادثه غمبار بندر شهید رجایی بندرعباس در کوتاهترین و سریع ترین زمان ممکن، در مرحله نخست این اقدامات، دیه ۴۰ نفر از مصدومان که در روز اول مراجعه کرده و شماره حساب خود را اعلام کرده بودند، به طور کامل پرداخت شده است.
وی افزود: روند پرداخت دیه به سایر مصدومان نیز به سرعت در حال انجام است و در همین راستا افرادی که گواهی قطعی پزشکی قانونی دریافت کردهاند، میتوانند با مراجعه به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس و ارائه شماره حساب، دیه خود را بدون تأخیر دریافت کنند.به گفته قهرمانی، افرادی که گواهی قطعی پزشکی قانونی ندارند نیز میتوانند با مراجعه به اجرای احکام و انصراف از معاینه مجدد، مراحل مربوطه را طی کرده و دیه خود را دریافت کنند.وی همچنین تأکید کرد: این افراد در صورت تمایل میتوانند تا زمان پایان مهلت معاینه مجدد صبر کنند.قهرمانی یادآور شد: در خصوص جانباختگان این حادثه نیز، دیه تمام ۵۸ نفر از متوفیان تأمین شده است و تاکنون در این خصوص ۳۳ خانواده با مراجعه حضوری، مبلغ دیه را دریافت کردهاند و سایر خانوادهها نیز در حال پیگیری و تکمیل مراحل دریافت هستند.قهرمانی گفت: در حوزه خودروها نیز خسارت ۸۷۰ دستگاه خودروی دارای بیمهنامه بدنه در روزهای ابتدایی پرداخت شده است.
وی یادآور شد: فرآیند جبران خسارت ۱۵۰۰ دستگاه خودروی فاقد بیمه بدنه نیز در حال انجام است و تاکنون در دو مرحله، خسارات وارده به ۲۵۰ دستگاه از این خودروها به حساب مالکین آنها واریز شده است و این روند با دریافت شماره حسابها از طریق سامانه اعلام شده ادامه دارد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین در خصوص ارزیابی کانتینرها و پیگیری حقوق تجار نیز تصریح کرد: در بخش کالاهای تجاری حدود ۳۰۰۰ کانتینر مورد ارزیابی کلی و جزئی قرار گرفتهاند و برای جبران خسارت به شرکتهای بیمه معرفی شدهاند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
۱۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای ایلام نصب میشود
-
ذبح شرعی و بهداشتی دام برای مددجویان در عید قربان با مشارکت خیرین و نهادهای مرتبط
-
آمادگی بزرگترین کشتارگاه صنعتی ایران برای کشتاررایگان درروزعیدقربان
-
دیه گروه اول مصدومان حادثه بندر شهید رجایی واریز شد
-
حرکت رو به جلو صنعت گیلان با تکیه بر دانشگاه و تولید دانش بنیان
-
هدفگذاری برای تولید ۵۰ هزار تن شیر و ۳ هزار تن گوشت قرمز در ابرکوه
-
حفظ و نگهداری از زیرساخت های شهری نیازمند مشارکت شهروندان است
-
به منظور پیشگیری از بروز حادثه ؛ پلمب یک مرکز ترک اعتیاد در مینودشت
-
پیام تقدیر و دعوت از گروههای جهادی فعال در حوزه آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری
-
محدودیت فعالیت مراکز مجاز استخراج رمزارز تا پایان شهریور
اخبار روز
-
با هدف حفاظت از میراث ارزشمند خلیج فارس؛ حفاظت و احیای بافت تاریخی بوشهر عملیاتی می شود
-
امسال؛ اجرای طرح گسترده مقابله با گونه مهاجم "سنبل آبی" در تالاب انزلی
-
«جنگ ۴۰ روزه» بهانهبازنگری در سیاستهای حملونقلی ایران
-
مردم جزیره خارگ بیبهره از طرح جامع شهری
-
کمبود اسکله های گردشگری در نوار ساحلی خزر
-
نجات 12 نفر گردشگر از غرق شدگی در آبهای خزر طی یک ماه گذشته
-
با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان؛ هتل ساحلی 5 ستاره در بندر دیلم احداث می شود
-
امسال صورت می گیرد؛ عملیات تعویض و نوسازی خطوط لوله نفتی ابوذر در میدان نفتی ابوذر و جزیره خارگ
-
چرا تحریمهای بیسابقه آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند؟
-
ضرورت بازنگری در الگوی توسعه بنادر
-
کشتیهای ایرانی خزر در صف تعمیر!
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد



