معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد:
شتاب در توسعه سلامت فارس
گروه استان ها- توانایی، شیراز- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند پرشتاب توسعه خدمات درمانی در فارس، از اجرای طرحهای عمرانی گسترده، ساخت مراکز جدید درمانی، جذب نیروهای تخصصی و تقویت برنامههای رفاهی به عنوان محورهای اصلی تحول در نظام سلامت استان یاد کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالخالق کشاورزی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در شیراز برگزار شد، به مجموعه تحولات چند ماه اخیر در حوزه سلامت کشور پرداخت و گفت: دستور مقام معظم رهبری درخصوص بهرهگیری از منابع صندوق توسعه ملی، عزم وزارت بهداشت و همراهی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس، بستر مناسبی برای توسعه زیرساختها و خدمات بهداشتی فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه این حمایتها موجب کلید خوردن پروژههای کلان در استان فارس و بهویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز شده است، افزود: این طرحها نقش مهمی در ارتقای کمّی و کیفی خدمات درمانی ایفا میکنند.کشاورزی از برنامهریزی برای تکمیل بیمارستان جایگزین حضرت زینب(س) و بیمارستان خاتمالانبیاء(ص) طی دو سال آینده خبر داد و هدف از این پروژهها را کاهش حجم مراجعات به بیمارستانهای پرترافیک شیراز از جمله نمازی و شهید فقیهی عنوان کرد.وی همچنین به بازسازی و مقاومسازی بیمارستان حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه در جریان است و طبق برنامهریزی، تا آبان امسال به بهرهبرداری خواهد رسید.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اعتبارات تخصیصیافته به پروژههای عمرانی حوزه سلامت در فارس اظهار کرد: با همکاری نمایندگان استان در مجلس، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت بهداشت و در قالب برنامه مولدسازی، پیشبینی میشود در سال جاری بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرحها جذب شود.
به گفته کشاورزی، در مناسبتهایی نظیر هفته دولت و دهه فجر امسال، ۶۹ پروژه بهداشتیدرمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با مجموع اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد ریال، تکمیل و به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی همچنین از اختصاص ۲۲۳۹ سهمیه استخدامی از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه خبر داد و افزود: آزمون جذب نیرو در شهریور سال جاری برگزار میشود که عمدتاً شامل رشتههای پرستاری، پیراپزشکی و حوزههای مرتبط با بهداشت است.کشاورزی تأکید کرد: بهرهگیری از نیروی انسانی متخصص و متعهد، یکی از الزامات اصلی ارتقای خدمات درمانی در استان است و دانشگاه این موضوع را در اولویت برنامههای خود قرار داده است.وی با اعلام اینکه امسال بهعنوان «سال عمرانی و رفاهی» در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نامگذاری شده، گفت: مجموعهای از طرحها و برنامههای رفاهی در حال اجراست تا رضایتمندی کارکنان افزایش یابد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در سال گذشته، از محل منابع صندوق توسعه ملی، مبلغی بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای تأمین دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی اختصاص یافت که نقش مهمی در پایداری خدمات درمانی داشت.کشاورزی با اشاره به مطالبات مالی دانشگاه از بیمهها اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال از سازمان بیمه سلامت طلب دارد و پرداخت بهموقع این بدهیها میتواند پرداخت حقوق و مزایای پرسنل را تسهیل کند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
احیا ی تأسیسات آبرسانی روستاهای گیلانغرب برای تأمين آب پایدار
-
شتاب در توسعه سلامت فارس
-
تخصیص منابع مالی مستقیم برای پروژههای ویژه سالمندان ضروری است
-
افزایش آزمایشگاههای درشرکت آب و فاضلاب چهارمحال وبختیاری
-
صنایعدستی، صنعتی پاک با جایگاهی جهانی است
-
نشست مدیران عامل بانک تجارت و سازمان منطقه ویژه پارس با تمرکز بر حمایت از پروژههای احداث نیروگاه خورشیدی
-
جشنواره ویژه تخفیف در فروشگاههای منتخب شهرما به مناسبت ایام ولایت
-
دومین گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاههای اجرایی و شهرستانهای استان به میزبانی برق منطقهای اصفهان
اخبار روز
-
نوسازی ناوگان و تأمین تجهیزات بندری در اولویت دوره پساجنگ
-
راهاندازی باسکول جدید در بندر خرمشهر
-
حمید خلیلی سرپرست معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی شد
-
اصفهان محور جهش بزرگ صنایعدستی ایران خواهد بود؛ هنر ایرانی باید به شبکه توزیع جهانی متصل شود
-
روایت وزیر راه از تابآوری شبکه حملونقل در جنگ ۴۰ روزه
-
مرز ریمدان نقش مهمی در تأمین کالاهای اساسی دارد
-
الگوی جدید مدیریت مناطق آزاد؛ تلفیق تمرکززدایی، تخصصیسازی و تغییر پارادایم حکمرانی اقتصادی
-
حرکت بهسوی اقتصاد دیجیتال و توسعه اکوسیستم نوآوری در شهر فرودگاهی امام(ره)
-
منطقه آزاد شهر فرودگاهی میتواند الگوی نوین حکمرانی اقتصادی کشور باشد
-
توسعه ترانزیت ریلی با مشارکت مناطق آزاد و بخش خصوصی
-
فعالسازی کریدور ریلی اینچهبرون ضرورتی برای تقویت امنیت غذایی
-
شکاف میان تداوم مدیریت کارگروه فرهنگ دریاپایه
-
«فیلکه» جزیره ای در خلیج فارس که زیر آب میرود
-
امضای تاریخی معادلات جاری در تنگه هرمز
-
ضرورت سرمایه گذاری در توسعه نیروی انسانی متخصص بنادر
-
دفتر صنعت و امنیت (BIS) ابزار خاموش مهار فناورانه تحریم آمریکایی
-
بررسی راهکارهای ارتقای ترانزیت و حملونقل بینالمللی از طریق تسهیل تجارت و ساماندهی پایانههای مرزی
-
تحقق مطالبات «رهبر شهید» در اتصال ریلی چابهار-زاهدان
-
سقوط چشمگیر نرخ کرایه کشتیهای فوقسنگین فلهبر
-
حضور قابل توجه گردشگران در نوار ساحلی گیلان



