شینا انصاری در جمع فعالان محیط زیست هرمزگان:
بدون مردم، حفاظت از طبیعت ممکن نیست
گروه استان ها- نجمه شمس الدینی ، هرمزگان - معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تأکید بر نقش بیبدیل سازمانهای مردمنهاد در حفاظت از منابع طبیعی، گفت: توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست بدون مشارکت فعال تشکلهای مردمی و کنشگران اجتماعی تحقق نخواهد یافت.معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در دیدار با سازمانهای مردمنهاد فعال در حوزه محیط زیست استان هرمزگان، ضمن قدردانی از دغدغهمندی و مطالبهگری کنشگران این عرصه، مشارکت مردمی را یکی از ارکان اصلی حفاظت از محیط زیست و دستیابی به توسعه پایدار عنوان کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، دکتر شینا انصاری عصر سهشنبه در جمع تشکلهای زیستمحیطی استان با ابراز خرسندی از حضور در میان فعالان این حوزه اظهار داشت: حضور افراد آگاه، مسئولیتپذیر و مطالبهگر در هرمزگان، ظرفیتی ارزشمند برای صیانت از محیط زیست استان است و میتواند مسیر تصمیمگیریها را به سمت پایداری سوق دهد.وی با اشاره به رویکرد محیطزیستی مدیریت ارشد استان افزود: در جلسه شورای اداری استان، بخش قابل توجهی از مباحث مطرحشده از سوی استاندار هرمزگان معطوف به مسائل محیط زیستی بود که این نگاه، زمینهساز همراستایی توسعه با الزامات زیستمحیطی خواهد بود.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با قدردانی از تلاشهای مدیرکل و کارکنان ادارهکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تصریح کرد: همکاری و مطالبهگری سازمانهای مردمنهاد میتواند نقش مؤثری در تحقق اهداف این حوزه ایفا کند. از مدیران استانی خواستهایم ارتباط مستمر و مؤثری با تشکلها برقرار کرده و مطالبات آنها را با دقت دنبال کنند.دکتر انصاری با تأکید بر اینکه نگاه سازمان به فعالیت سمنها تشریفاتی نیست، گفت: حفاظت از محیط زیست بدون مشارکت مردم و نهادهای مدنی امکانپذیر نیست. حضور تشکلها در فرآیند سیاستگذاری و اجرا برای ما یک ضرورت جدی است.وی نقش تشکلهای زیستمحیطی را بهعنوان حلقه واسط میان دولت و مردم مهم ارزیابی کرد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با سابقهای طولانی در تعامل با نهادهای مدنی، آماده تقویت این ارتباط است. آموزش و فرهنگسازی بهویژه در میان کودکان و نوجوانان، یکی از مهمترین حوزههایی است که تشکلها میتوانند در آن اثرگذار باشند.
به گزارش اقتصادسرآمد، دکتر شینا انصاری عصر سهشنبه در جمع تشکلهای زیستمحیطی استان با ابراز خرسندی از حضور در میان فعالان این حوزه اظهار داشت: حضور افراد آگاه، مسئولیتپذیر و مطالبهگر در هرمزگان، ظرفیتی ارزشمند برای صیانت از محیط زیست استان است و میتواند مسیر تصمیمگیریها را به سمت پایداری سوق دهد.وی با اشاره به رویکرد محیطزیستی مدیریت ارشد استان افزود: در جلسه شورای اداری استان، بخش قابل توجهی از مباحث مطرحشده از سوی استاندار هرمزگان معطوف به مسائل محیط زیستی بود که این نگاه، زمینهساز همراستایی توسعه با الزامات زیستمحیطی خواهد بود.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با قدردانی از تلاشهای مدیرکل و کارکنان ادارهکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تصریح کرد: همکاری و مطالبهگری سازمانهای مردمنهاد میتواند نقش مؤثری در تحقق اهداف این حوزه ایفا کند. از مدیران استانی خواستهایم ارتباط مستمر و مؤثری با تشکلها برقرار کرده و مطالبات آنها را با دقت دنبال کنند.دکتر انصاری با تأکید بر اینکه نگاه سازمان به فعالیت سمنها تشریفاتی نیست، گفت: حفاظت از محیط زیست بدون مشارکت مردم و نهادهای مدنی امکانپذیر نیست. حضور تشکلها در فرآیند سیاستگذاری و اجرا برای ما یک ضرورت جدی است.وی نقش تشکلهای زیستمحیطی را بهعنوان حلقه واسط میان دولت و مردم مهم ارزیابی کرد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با سابقهای طولانی در تعامل با نهادهای مدنی، آماده تقویت این ارتباط است. آموزش و فرهنگسازی بهویژه در میان کودکان و نوجوانان، یکی از مهمترین حوزههایی است که تشکلها میتوانند در آن اثرگذار باشند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
محدودیتهای قانونی صندوق صنایع دریایی برای تأمین مالی
-
بررسی صلاحیتها با رویکرد رقابتی شدن انتخابات انجام میشود
-
مهلت نهایی انتقال کارخانه سیمان تا پایان آذر ۱۴۰۵
-
«باروی دیلمی اصفهان» در یک قدمی ثبت ملی قرار گرفت
-
بدون مردم، حفاظت از طبیعت ممکن نیست
-
تاکید ارسلان زارع برتسریع طرح های کلان توسعه ای استان بوشهر
-
ثبت بیش از ۸ هزار رمزگشایی کارت سوخت در منطقه گلستان
اخبار روز
-
با هدف حفاظت از میراث ارزشمند خلیج فارس؛ حفاظت و احیای بافت تاریخی بوشهر عملیاتی می شود
-
امسال؛ اجرای طرح گسترده مقابله با گونه مهاجم "سنبل آبی" در تالاب انزلی
-
«جنگ ۴۰ روزه» بهانهبازنگری در سیاستهای حملونقلی ایران
-
مردم جزیره خارگ بیبهره از طرح جامع شهری
-
کمبود اسکله های گردشگری در نوار ساحلی خزر
-
نجات 12 نفر گردشگر از غرق شدگی در آبهای خزر طی یک ماه گذشته
-
با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان؛ هتل ساحلی 5 ستاره در بندر دیلم احداث می شود
-
امسال صورت می گیرد؛ عملیات تعویض و نوسازی خطوط لوله نفتی ابوذر در میدان نفتی ابوذر و جزیره خارگ
-
چرا تحریمهای بیسابقه آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند؟
-
ضرورت بازنگری در الگوی توسعه بنادر
-
کشتیهای ایرانی خزر در صف تعمیر!
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد



