مدیرکل محیط زیست هرمزگان: 

نوسازی ناوگان شهری و توسعه فضای سبز، محور هفته هوای پاک است 

گروه استان ها- نجمه شمس الدینی ، هرمزگان - مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به آغاز هفته هوای پاک از ۲۹ دی‌ماه، بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری، توسعه درختکاری و مشارکت عمومی در کاهش آلودگی هوا تأکید کرد و از اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و نظارتی متنوع در سطح استان خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد،به مناسبت روز ملی هوای پاک و آغاز هفته هوای پاک، حبیب مسیحی تازیانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، ضمن تبریک این مناسبت به مردم استان و دوستداران محیط زیست، اظهار کرد: هفته هوای پاک امسال با شعار «نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری، نفس تازه» از ۲۹ دی‌ماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.وی با بیان اینکه کیفیت هوا ارتباط مستقیمی با میزان فضای سبز و پوشش درختی در شهرها دارد، افزود: یکی از شاخص‌های اصلی هوای پاک، توسعه فضای سبز و افزایش درختکاری است که نقش مهمی در تولید اکسیژن و بهبود کیفیت زیست شهری ایفا می‌کند.مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری را از دیگر محورهای مهم این هفته برشمرد و گفت: در شهرهای پرتراکم، به‌روزرسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و حرکت به سمت استفاده از خودروهای برقی، از سیاست‌های جدی دولت برای کاهش آلودگی هواست.مسیحی تازیانی با انتقاد از رواج فرهنگ استفاده از خودروهای تک‌سرنشین، تصریح کرد: استفاده از حمل‌ونقل عمومی و کاهش تردد خودروهای شخصی، نقش مؤثری در مدیریت آلودگی هوا درون‌شهری دارد و این موضوع نیازمند همراهی شهروندان است.وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در استان هرمزگان بیان کرد: در سطح استان، شهرداری‌ها اقدامات مؤثری را برای نوسازی ناوگان خود آغاز کرده‌اند و برنامه‌های متعددی در حوزه درختکاری با حمایت و دستور مسئولان ارشد استان، به‌ویژه استاندار هرمزگان، در حال اجراست.مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با تأکید بر مسئولیت اجتماعی شهرداری‌ها گفت: شهرداری‌ها علاوه بر مدیریت انرژی، باید نقش فعالی در کاهش آلودگی‌های شهری ایفا کنند و در این مسیر مشارکت شهروندان نیز بسیار حائز اهمیت است.
نوسازی ناوگان شهری و توسعه فضای سبز، محور هفته هوای پاک است 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه