مدیرکل محیط زیست هرمزگان:
نوسازی ناوگان شهری و توسعه فضای سبز، محور هفته هوای پاک است
گروه استان ها- نجمه شمس الدینی ، هرمزگان - مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به آغاز هفته هوای پاک از ۲۹ دیماه، بر ضرورت نوسازی ناوگان حملونقل شهری، توسعه درختکاری و مشارکت عمومی در کاهش آلودگی هوا تأکید کرد و از اجرای برنامههای فرهنگی، آموزشی و نظارتی متنوع در سطح استان خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد،به مناسبت روز ملی هوای پاک و آغاز هفته هوای پاک، حبیب مسیحی تازیانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، ضمن تبریک این مناسبت به مردم استان و دوستداران محیط زیست، اظهار کرد: هفته هوای پاک امسال با شعار «نوسازی ناوگان حملونقل شهری، نفس تازه» از ۲۹ دیماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.وی با بیان اینکه کیفیت هوا ارتباط مستقیمی با میزان فضای سبز و پوشش درختی در شهرها دارد، افزود: یکی از شاخصهای اصلی هوای پاک، توسعه فضای سبز و افزایش درختکاری است که نقش مهمی در تولید اکسیژن و بهبود کیفیت زیست شهری ایفا میکند.مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نوسازی ناوگان حملونقل شهری را از دیگر محورهای مهم این هفته برشمرد و گفت: در شهرهای پرتراکم، بهروزرسانی ناوگان حملونقل عمومی و حرکت به سمت استفاده از خودروهای برقی، از سیاستهای جدی دولت برای کاهش آلودگی هواست.مسیحی تازیانی با انتقاد از رواج فرهنگ استفاده از خودروهای تکسرنشین، تصریح کرد: استفاده از حملونقل عمومی و کاهش تردد خودروهای شخصی، نقش مؤثری در مدیریت آلودگی هوا درونشهری دارد و این موضوع نیازمند همراهی شهروندان است.وی با اشاره به اقدامات انجامشده در استان هرمزگان بیان کرد: در سطح استان، شهرداریها اقدامات مؤثری را برای نوسازی ناوگان خود آغاز کردهاند و برنامههای متعددی در حوزه درختکاری با حمایت و دستور مسئولان ارشد استان، بهویژه استاندار هرمزگان، در حال اجراست.مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با تأکید بر مسئولیت اجتماعی شهرداریها گفت: شهرداریها علاوه بر مدیریت انرژی، باید نقش فعالی در کاهش آلودگیهای شهری ایفا کنند و در این مسیر مشارکت شهروندان نیز بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش اقتصادسرآمد،به مناسبت روز ملی هوای پاک و آغاز هفته هوای پاک، حبیب مسیحی تازیانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان، ضمن تبریک این مناسبت به مردم استان و دوستداران محیط زیست، اظهار کرد: هفته هوای پاک امسال با شعار «نوسازی ناوگان حملونقل شهری، نفس تازه» از ۲۹ دیماه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.وی با بیان اینکه کیفیت هوا ارتباط مستقیمی با میزان فضای سبز و پوشش درختی در شهرها دارد، افزود: یکی از شاخصهای اصلی هوای پاک، توسعه فضای سبز و افزایش درختکاری است که نقش مهمی در تولید اکسیژن و بهبود کیفیت زیست شهری ایفا میکند.مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نوسازی ناوگان حملونقل شهری را از دیگر محورهای مهم این هفته برشمرد و گفت: در شهرهای پرتراکم، بهروزرسانی ناوگان حملونقل عمومی و حرکت به سمت استفاده از خودروهای برقی، از سیاستهای جدی دولت برای کاهش آلودگی هواست.مسیحی تازیانی با انتقاد از رواج فرهنگ استفاده از خودروهای تکسرنشین، تصریح کرد: استفاده از حملونقل عمومی و کاهش تردد خودروهای شخصی، نقش مؤثری در مدیریت آلودگی هوا درونشهری دارد و این موضوع نیازمند همراهی شهروندان است.وی با اشاره به اقدامات انجامشده در استان هرمزگان بیان کرد: در سطح استان، شهرداریها اقدامات مؤثری را برای نوسازی ناوگان خود آغاز کردهاند و برنامههای متعددی در حوزه درختکاری با حمایت و دستور مسئولان ارشد استان، بهویژه استاندار هرمزگان، در حال اجراست.مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با تأکید بر مسئولیت اجتماعی شهرداریها گفت: شهرداریها علاوه بر مدیریت انرژی، باید نقش فعالی در کاهش آلودگیهای شهری ایفا کنند و در این مسیر مشارکت شهروندان نیز بسیار حائز اهمیت است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
«اقتصاد دیجیتال» مسیر تحول اشتغال و حکمرانی شهری در اصفهان
-
آغاز طرح اضطراری ۱۰۰ میلیارد تومانی برای رفع بحران تأمین آب در خاش
-
نوسازی ناوگان شهری و توسعه فضای سبز، محور هفته هوای پاک است
-
موفقیت حاصل آموزش و پویشهای مردمی در شیراز
-
سهم تسهیلات مشاغل خرد و خانگی لرستان سه برابر افزایش یافت
-
تبدیل بیش از ۲۵۰۰ رشته انشعاب غیرمجاز آب شرب به مجاز در استان مازندران
-
۱۴۸۰ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود شد
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



