مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری:
«ستاد ملی گذر» جایگاه ایران را در زنجیرههای ارزش منطقهای و فرامنطقهای تقویت می کند
مدیرکل دفتر ترانزیت و حملونقل بینالمللی سازمان راهداری و حملونقل جادهای از ثبت ترانزیت ۱۲ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۹۹۳ تُن کالا در جاده های کشور طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: گسترش تعاملات تجاری با کشورهای منطقه در دستور کار است.
به گزارش اقتصادسرآمد، جواد هدایتی با بیان اینکه ترانزیت جادهای کالا از مرزهای زمینی کشورمان از ثبات برخوردار بوده است، به مانا اظهار داشت: آمار ترانزیت ۹ ماهه تفاوت چندانی با مدت مشابه پارسال ندارد در حالی که انتظار می رفت با توجه به مشکلات پیش آمده به ویژه شرایط پس از جنگ ۱۲ روزه، کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی در این حوزه ثبت شود.
این مقام مسئول سازمان راهداری یادآور شد: جنگ ۱۲ روزه تحمیلی رژیم صهیونی علیه کشورمان، وقوع آتشسوزی در بندر شهید رجایی، سقوط قیمت جهانی نفت، اعتراضات صنفی رانندگان از جمله مشکلاتی بود که برخی انتظار داشتند کمر ترانزیت کشورمان را بشکند، اما در عمل چنین نشد و حتی شاهد رشد ترانزیت در برخی مسیرها بودیم.
وی افزود: در ۹ ماهه امسال ترانزیت کالاهای نفتی از کشورمان کاهش داشته و به نصف رسیده است، اما ترانزیت کالاهای غیرنفتی روند افزایشی داشت و این روند به قوت خود باقی است.
هدایتی گفت: بخشی از این اتفاق به راهاندازی «ستاد ملی گذر» (ترانزیت) و نگاهی که کشور و شخص رئیس جمهور در تسهیل و ساده سازی ترانزیت دارد، بازمیگردد.
اوایل دیماه امسال ستاد ملی گذر مرز به مرز (ترانزیت)، سند «برنامه ملی گذر (ترانزیت)» را بر اساس قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران تصویب و به دستگاههای عضو این ستاد ابلاغ کرد که بر اساس آن مقرر شده این سند بهعنوان نقشه راه جامع کشور در حوزه ترانزیت کالا، اهداف، راهبردها و الزامات توسعه را مشخص کرده و جایگاه ایران را در زنجیرههای ارزش منطقهای و فرامنطقهای تقویت کند.
به گزارش اقتصادسرآمد، جواد هدایتی با بیان اینکه ترانزیت جادهای کالا از مرزهای زمینی کشورمان از ثبات برخوردار بوده است، به مانا اظهار داشت: آمار ترانزیت ۹ ماهه تفاوت چندانی با مدت مشابه پارسال ندارد در حالی که انتظار می رفت با توجه به مشکلات پیش آمده به ویژه شرایط پس از جنگ ۱۲ روزه، کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی در این حوزه ثبت شود.
این مقام مسئول سازمان راهداری یادآور شد: جنگ ۱۲ روزه تحمیلی رژیم صهیونی علیه کشورمان، وقوع آتشسوزی در بندر شهید رجایی، سقوط قیمت جهانی نفت، اعتراضات صنفی رانندگان از جمله مشکلاتی بود که برخی انتظار داشتند کمر ترانزیت کشورمان را بشکند، اما در عمل چنین نشد و حتی شاهد رشد ترانزیت در برخی مسیرها بودیم.
وی افزود: در ۹ ماهه امسال ترانزیت کالاهای نفتی از کشورمان کاهش داشته و به نصف رسیده است، اما ترانزیت کالاهای غیرنفتی روند افزایشی داشت و این روند به قوت خود باقی است.
هدایتی گفت: بخشی از این اتفاق به راهاندازی «ستاد ملی گذر» (ترانزیت) و نگاهی که کشور و شخص رئیس جمهور در تسهیل و ساده سازی ترانزیت دارد، بازمیگردد.
اوایل دیماه امسال ستاد ملی گذر مرز به مرز (ترانزیت)، سند «برنامه ملی گذر (ترانزیت)» را بر اساس قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران تصویب و به دستگاههای عضو این ستاد ابلاغ کرد که بر اساس آن مقرر شده این سند بهعنوان نقشه راه جامع کشور در حوزه ترانزیت کالا، اهداف، راهبردها و الزامات توسعه را مشخص کرده و جایگاه ایران را در زنجیرههای ارزش منطقهای و فرامنطقهای تقویت کند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



