وعدههای داده شده برای حل مشکلات کامیونداران محقق نشده است
نایب رئیس کانون کامیونداران کشور با اشاره به اینکه وعدههای داده شده برای حل مشکلات کامیونداران محقق نشده است، گفت: مطالبات رانندگان در خصوص بد شارژ شدن گازوئیل آنها، عدم پرداخت کرایه، افزایش قیمت لوازم و قطعات از جمله لاستیک و گرانی دستمزدهاست.
به گزارش اقتصادسرآمد، جلال موسوی با اشاره به عملیاتی نشدن وعده های داده شده به رانندگان به ایسنا گفت: یکی از وعده ها این بود که اگر صاحب کالا بعد از ۴۸ ساعت کرایه پرداخت نکرد باید شرکت حمل و نقل پرداخت کند و اگر آنهم پرداخت نکرد آن را تعطیل می کنند که این وعده محقق نشد. البته مجدد رئیس سازمان راهداری وعده داده که با صاحب کالا هماهنگ های لازم انجام خواهد شد.
وی افزود: موضوع دیگر رسیدگی به دریافت کمیسیون اضافه و اجرایی شدن تن بر کیلومتر بود که این وعده های داده شده هنوز محقق نشده است.
نایب رئیس کانون کامیون داران با بیان اینکه مطالبات رانندگان در خصوص بد شارژ شدن گازوئیل آنها، عدم پرداخت کرایه، افزایش قیمت لوازم و قطعات از جمله لاستیک و گرانی دستمزدها است، اظهار کرد: بخشی از مطالبات رانندگان مرتبط به سازمان راهداری نیست. مثلا نظارت بر دستمزد مکانیک به سازمان ارتباطی ندارد و به صمت و تعزیرات مربوط است. یا بالا بودن هزینه لاستیک مربوط به صمت است. متاسفانه سازمان و نهادهای دیگر هم در این بخش کم کاری می کنند. اگرچه سازمان راهداری نقش دارد ولی همه مسائل به آن مربوط نمی شود.
موسوی افزود: سال گذشته ۲۵ درصد به کرایه ها اضافه شد و تعزیرات دائما در حال پاسخ گرفتن بود که چرا کرایه افزایش داده شده است. اگر نظارت بر افزایش ۲۵درصدی کرایه حمل و نقل که افزایشی ناشی از افزایش قیمت سایر بخش های دیگر این حوزه بود صورت می گیرد و سازمان را پاسخگو می کنند چرا بر سایر بخش ها نظارتی نیست.چرا بر افزایش قیمت لاستیک یا دستمزدها نظارت نیست؟
وی بیان کرد: کمبود و گرانی لاستیک یکی از چالش های این بخش است. حدود یک سال گذشته یک جفت لاستیک را ۳۱ میلیون خریداری می کردیم در حالی که امسال قیمت آن به ۸۰ میلیون تومان رسیده است. روغن در یکسال گذشته حدود ۵بار افزایش قیمت داشته است و هیچ نظارتی بر این اقلام وجود ندارد. همچنین شرکت نفت سوخت را به درستی شارژ نمی کند و نظارتی نیز برآن نیست.
به گزارش اقتصادسرآمد، جلال موسوی با اشاره به عملیاتی نشدن وعده های داده شده به رانندگان به ایسنا گفت: یکی از وعده ها این بود که اگر صاحب کالا بعد از ۴۸ ساعت کرایه پرداخت نکرد باید شرکت حمل و نقل پرداخت کند و اگر آنهم پرداخت نکرد آن را تعطیل می کنند که این وعده محقق نشد. البته مجدد رئیس سازمان راهداری وعده داده که با صاحب کالا هماهنگ های لازم انجام خواهد شد.
وی افزود: موضوع دیگر رسیدگی به دریافت کمیسیون اضافه و اجرایی شدن تن بر کیلومتر بود که این وعده های داده شده هنوز محقق نشده است.
نایب رئیس کانون کامیون داران با بیان اینکه مطالبات رانندگان در خصوص بد شارژ شدن گازوئیل آنها، عدم پرداخت کرایه، افزایش قیمت لوازم و قطعات از جمله لاستیک و گرانی دستمزدها است، اظهار کرد: بخشی از مطالبات رانندگان مرتبط به سازمان راهداری نیست. مثلا نظارت بر دستمزد مکانیک به سازمان ارتباطی ندارد و به صمت و تعزیرات مربوط است. یا بالا بودن هزینه لاستیک مربوط به صمت است. متاسفانه سازمان و نهادهای دیگر هم در این بخش کم کاری می کنند. اگرچه سازمان راهداری نقش دارد ولی همه مسائل به آن مربوط نمی شود.
موسوی افزود: سال گذشته ۲۵ درصد به کرایه ها اضافه شد و تعزیرات دائما در حال پاسخ گرفتن بود که چرا کرایه افزایش داده شده است. اگر نظارت بر افزایش ۲۵درصدی کرایه حمل و نقل که افزایشی ناشی از افزایش قیمت سایر بخش های دیگر این حوزه بود صورت می گیرد و سازمان را پاسخگو می کنند چرا بر سایر بخش ها نظارتی نیست.چرا بر افزایش قیمت لاستیک یا دستمزدها نظارت نیست؟
وی بیان کرد: کمبود و گرانی لاستیک یکی از چالش های این بخش است. حدود یک سال گذشته یک جفت لاستیک را ۳۱ میلیون خریداری می کردیم در حالی که امسال قیمت آن به ۸۰ میلیون تومان رسیده است. روغن در یکسال گذشته حدود ۵بار افزایش قیمت داشته است و هیچ نظارتی بر این اقلام وجود ندارد. همچنین شرکت نفت سوخت را به درستی شارژ نمی کند و نظارتی نیز برآن نیست.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



