ربیعی: پیشرفتهایی در گفت و گو با عربستان به دست آمده است
سخنگوی دولت گفت: در گفت و گوهایی که تاکنون بین ایران و عربستان انجام شده، مسائل میان دو کشور از موضعی دوستانه و با حسن نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفتهایی هم به دست آمده است و این گفت و گوها را تا به حداقل رساندن اختلاف نظرها ادامه خواهیم داد.به گزارش اقتصادسرآمد، علی ربیعی در نشست خبری و در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکرات ایران و عربستان متوقف شده است یا نه و ارزیابی از مذاکرات ایران و عربستان گفت: مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و دولت عربستان سعودی با این اعتقاد راسخ ما در اولویت دادن به همسایگان و ضرورت همزیستی مسالمت آمیز برای صلح و امنیت منطقه، آغاز شد. ما همچنان معتقدیم که گفت و و به ویژه بین جوامع درون امت مسلمان تنها راه شایسته ای برای حل و فصل اختلافات احتمالی میان آنهاست.وی ادامه داد: در گفت و گوهایی که تا کنون بین دو طرف انجام شده مسائل میان دو کشور از موضعی دوستانه و با حسن نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفتهایی هم به دست آمده است. درک میکنیم که در برخی موارد ممکن است اختلافات، پیچیدگی هایی داشته باشد که حل آنها به زمان مناسب نیاز دارد.سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ما این گفت و گوها و ادامه آن را تا به حداقل رساندن اختلاف نظرها ادامه خواهیم داد و مثبت ارزیابی میکنیم و همواره آمادگی داریم که با تکیه بر حسن نیت متقابل، تامین منافع و رفع نگرانی های دو طرف، این گفت و گو را با جدیت ادامه بدهیم. سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست مشخص تحت عنوان سیاست همسایگی و منطقهگرایی است. بهترین راه امنیت منطقه و عدم سو استفاده از کشورها به بهانههای امنیتی حضور همه کشورهای منطقه در کنار هم است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
رئیس سابق سیا:در مورد ایران با نوعی بیاعتمادی مواجهیم
-
ایران جامانده از ریلِ اقتصاد صادرات محور
-
تهران دلتایی شد
-
مواضع ایران درباره برجام و رفع تحریم با جابجایی دولت تغییر نمیکند
-
مسئول اروپایی: زمان در مذاکرات هستهای به سود هیچ یک از طرفها نیست
-
ربیعی: پیشرفتهایی در گفت و گو با عربستان به دست آمده است
-
مسئولان هیچ برنامه مشخصی برای مدیریت کرونا ندارند
-
سه بیمارستان سیار در سیستان و بلوچستان راهاندازی میشود
اخبار روز
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
برای بردن فقط بازیکنان نمیدوند؛ ما هم سهمی داریم
-
برق ۶۲ اداره تهران قطع شد
-
مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق «پروژه ملی مهتاب»
-
وقتی غولهای کشتیرانی مسیرشان را عوض میکنند، باید نگران باشیم یا آماده؟
-
گزارش دست آوردهای یک سال گذشته سایپا
-
صندوق توسعه صنایع دریایی و توسعه صادرات کجای معادله اقتصاددریا هستند
-
ضرورت بازتعریف فرهنگ سرمایهگذاری در مسیر توسعه پایدار
-
حضور چشمگیر گردشگران تابستانی در سواحل خلیج گرگان
-
«شکست دولت» فراتر از شکست بازار
-
تحول در زنجیره تأمین کشور؛ نظام رتبهبندی شرکتهای لجستیکی کلید خورد
-
به زودی؛ برنامه اقدام ملی حفاظت از کوسه ماهیان و سفره ماهیان اجرایی می شود
-
برگزاری موفقیتآمیز ممیزی جامع و تلفیقی ممیزی آیمو در بندر شهید رجایی
-
تداوم روند روان ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام(ره)
-
فرصت تازه برای فعالان اقتصادی؛ بندر خرمشهر آماده پشتیبانی از واردات ۳۶ قلم کالا
-
پهلودهی شناور ترانزیتی کالای اساسی در بندر شهید رجایی
-
تفاهمنامه همکاری مشترک میان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور
-
پل حمیری و محور فنوج-تنگه سرحه به بهره برداری رسید
-
برنامهریزی برای بهرهبرداری پروژههای اربعین پیش از آغاز سفرها
-
پذیرهنویسی صندوق سولار در بورس تهران تکمیل شد



