وزارت اقتصاد را با آرایش تحریم‌ناپذیری نوسازی خواهم کرد

به زودی دوران تئوری رهاسازی بانک‌هاتمام می شود

گروه بانک بیمه و بورس - وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار داشت: در ایام نبرد اقتصادی خارج و تحریم‌های داخلی علیه تولیدگران هستیم و اگر عافیت طلب بودم صندلی پاسخگویی را نمی‌پذیرفتم.
به گزارش اقتصادسرآمد، سیداحسان خاندوزی وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز در جلسه علنی مجلس با بیان اینکه از اعتماد رییس جمهور تشکر می‌کنم و تلاش می‌کنم تا نماینده خوبی برای جریان گام دوم باشم، اظهار داشت: هزار جهد کردم تا بار وزارت را بر دوش نگیرم و در جلسه اول که نهم مردادماه برگزار شد این مسئولیت را پذیرفتم تا پس از توکل و توسل به خدا جامه رزم اقتصادی بر تن کنم و برای خدمت دولت مردمی و ایران قوی از تجربه 15 ساله‌ام در سیاست‌گذاری‌های ا قتصادی استفاده کنم.
وی با بیان اینکه در ایام نبرد اقتصادی خارج و تحریم‌های داخلی علیه تولیدگران هستیم و اگر عافیت طلب بودم صندلی پاسخگویی را نمی‌پذیرفتم.
وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: می‌دانم که کار سخت و سنگینی است اما به فضل خدا با تیم عازم و جازم و با ایده‌های تحولی قرار بر این است که از این تنگه گذر کنیم و البته چاره‌ای هم جز عبور موفقیت‌آمیز از این گذر نداریم که شرط این گذار برخورد صادقانه با ناجی واقعی یعنی مردم است.
خاندوزی تاکید کرد: ترجیح رضایت عموم مردم بر اقلیت ذینفع و رانت‌جو را دنبال می‌کنیم و مردم هم به خوبی این موضوعات را تشخیص می‌دهند و من بر این عهد خواهم بود که گوشی شنوا و چشمی بینا برای شنیدن و دیدن مشکلات مردم باشم.
وی بیان کرد: دهه اخیر عرصه اقتصادی دشمنان جنگ علیه یران را تعبیه کردند و هدف آنها این است که مردم را مردم را وادار به کرنش کنند غافل از اینکه طبق گفته رهبری تنها راه غلبه بر مکر دشمنان تکیه بر سیاست‌های مقاومتی است و طبق گفته شهید سلیمانی ما ملت امام حسین هستیم  و با امید بستن به خدا و ناامید بودن از کدخدا و با به میدان آوردن مردم رفع تعارض منافع، گسترش شفافیت، سهم از اقتصاد و با عملکرد فراجناحی و به کارگیری نخبگان در این جنگ پیروز خواهیم بود.  وی با بیان اینکه دشمن اتاق جنگ خود را در وزارت خزانه‌داری آمریکا منستقر کرده، ادامه داد:‌ وزارت اقتصاد باید در خط مقدم خنثی‌سازی‌های تحریم‌ها قرار بگیرد و بنده وزارت اقتصاد را با آرایش تحریم‌ناپذیری نوسازی خواهم کرد.
خاندوزی با بیان اینکه هر چند سیاست‌های تحریم‌زدایی دنبال می‌شود اما همان طور که رییس جمهوری اعلام کرد معیشت مردم را منتظر بیگانگان نخواهیم گذاشت، گفت: موضوع مهم استفاده از شرکای راهبردی و بهره‌گیری از ظرفیت شرکای آسیایی که غیرقابل تحریم هستند است.وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اصلاح فرآیندها اظهار داشت: ساختارها و نهادهای معیوب موجود را با تکیه بر فناوری‌های نوین اصلاح خواهیم کرد.وی ادامه داد: چنانچه زمانی واردات بنزین در کشورمان یک تهدید بود و امروز آن را به فرصت تبدیل کردیم این امکان در سایر بخش‌ها هم وجود دارد و می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نقش وزارت اقتصاد در دولت باید ارتقا یابد گفت: برای حذف ساختار معیوب فعلی به دنبال بهبود محیط کسب و کار هستیم که این موضوع را با حذف مجوزها و مقررات زاید تسهیل امور گمرکی و مالیاتی و ایجاد مسیری برای پیش بینی پذیری اقتصاد دنبال می‌کنیم.خاندوزی با تاکید بر موضوع پیش بینی پذیری اقتصاد گفت:‌ دیگر این گونه نخواهد بود که هر دو هفته با دستور العمل‌های جدید مالیاتی و گمرکی مواجه باشیم.
استادیار دانشگاه علامه با بیان اینکه مسیر تولید باید برای مردم هموار شود گفت: مردم باید با امید به آینده خودشان عهده‌دار خلق ثروت و افزایش رفاه ملی باشند.
خاندوزی تاکید کرد:‌ اینجانب برخواسته از قشر متوسط و آشنا با آلام اقتصادی مردم هستم و امروز به خوبی می‌دانیم که تورم مزمن چه شکاف عمیقی بین درآمدها و هزینه‌ها ایجاد کرده است. معیشت مردم را به خطر انداخته و سفره مردم را کوچک‌تر کرده است.
وی تاکید کرد: البته حل مساله تورم نیاز به هماهنگی دستگاه‌های سیاست‌گذار دارد و در مدت زمان کوتاه قابل حل نیست اما تمام تلاشم را می‌کنم تا با اقدامات فوری و از طریق روش‌های غیرتورم‌زا کسری بودجه را با کمترین هزینه برطرف سازم.
خاندوزی تاکید کرد: اقدام فوری در حوزه مالی عمومی گذار از کسری بودجه امسال با کمترین هزینه است و با توجه به هزینه‌های استقراض از بانک مرکزی فوری‌ترین اقدام، تسهیل فرآیند فروش اموال دولت توسعه بازار بدهی افزایش تنوع اوراق مالی اسلامی، ایجاد تقاضا برای اوراق است.وی با بیان اینکه در حال حاضر در دهه از دست رفته اقتصادی قرار د اریم اظهار داشت: در طول دهه 90 باید تولید ناخالص داخلی به دو برابر می‌رسید که در این سال‌ها نه تنها این عدد صفر بود بلکه با افزاییش جمعیت درآمد سرانه خانوار کاهش یافته و امروز ما با جمعیت فاقد شغل و از آن مهمتر با جمیععیت فاقد امید مواجه هستیم.خاندوزی ادامه دا: به هر حال اینکه چگونه در این شرایط باید به سمت رونق تولید حرکت کنیم اول اینکه باید هزینه‌های تولید و مبادله را از طریق تسهیل فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار کاهش دهیم.وی با اشاره به تردد مجوزها برای ایجاد کسب و کار گفت: در حال حاضر بخشی از 176 مجوز وزارت کشاورزی، 166 مجوز وزارت اقتصاد و 132 مجوز وزارت بهداشت قابل تبدیل به مجوزهای ثبتی و سامانه‌ای است و بخش زیادی از این مجوزها قابل مانع‌برداری هستند که در این حوزه صاحبان کسب و کار در شهر و روستا منتظر اخبار خوش از طرف ما باشند.وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی درباره برنامه‌های خود برای بازار سرمایه گفت: مهمترین موضوع احیای اعتماد در بازار سرمایه است و احیای اعتماد سهامداران را از مسیر ایجاد تجربه‌های مثبت برای سهامداران به ویژه سهامداران خرد دنبال می‌کنیم.
وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث افزایش عرضه‌های اولیه است که اتفاق این ظرفیت وجود دارد و شرکت‌های بسیار خوبی در صف عرضه‌های اولیه هستند و می‌توان عرضه‌های اولیه را افزایش داد.
از برنامه‌های مهم این جانب در صنعت بیمه تقویت ساختار خاندوزی با اشاره به افزایش نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید اظهار داشت: موضوع افزایش نقش بازار سرمایه در تامین مالی از طریق متنوع سازی ابزار مالی، کاهش قیمت‌گذاری‌های غیرضرور، تسهیل ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه،  رسیدگی به تخلفات، کاهش هزینه انتشار اوراق اسلامی، ارایه مشوق برای سرمایه‌گذاران غیرمستقیم را دنبال می‌کنیم.
 به زودی دوران تئوری رهاسازی بانک‌هاتمام می شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه