اگر همکاری وزارت نفت و نیرو ادامه یابد

مشکلی برای تامین سوخت نیروگاه ها نخواهیم داشت

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: همکاری بسیار خوبی بین وزارت نفت و نیرو برای تامین سوخت نیروگاه ها وجود دارد و اگر این همکاری ادامه یابد مشکلی برای تامین سوخت نیروگاه ها نخواهیم داشت.
به گزارش اقتصاد سرآمد، همایون حائری در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تامین سوخت نیروگاه ها، اظهار کرد: تعامل بالای دو وزارتخانه نفت و نیرو موجب شده که روند پر شدن مخازن سوخت به ویژه مخازن گازوئیل به خوبی انجام شود و امیدواریم با این روال قبل از فصل سرما مخازن به میزان کافی پر شده باشد.وی با بیان اینکه شرایط خوبی را داریم و امیدواریم همکاری ها ادامه داشته باشد، گفت: تمام تلاش خود را برای تامین برق انجام خواهیم داد و با آمادگی نیروگاه ها و برنامه های مدیریت مصرف در بخش برق و گاز زمستان را بدون مشکل پشت سر خواهیم گذاشت.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای تامین برق در تابستان سال آینده نیز، گفت: برنامه ای که برای نیروگاه ها در نظر گرفتیم به طور روزانه مشخص کرده که چه واحدهایی و به چه صورتی باید وارد مدار باشند و تمام ظرفیت های نیروگاهی را تا تابستان سال آینده وارد مدار خواهیم کرد، تمام تلاش ما این است که بدون محدودیت و یا با کمترین محدودیت تابستان را پشت سر بگذاریم.علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز به تازگی در خصوص تأمین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان گفت:‌موضوع سوخت نیروگاهی یکی از موضوعات بسیار مهم برای زمستان است. مشکلی که در سال گذشته بوجود آمد این بود که مخازن سوخت نیروگاه‌ها پر نشد و به همین دلیل تأمین گاز با خلل مواجه شد. در سال گذشته اولویت تأمین گاز به درستی به بخش خانگی داده شد، همین مسئله موجب شد تا برخی از نیروگاه ها سوخت کافی نداشته باشند لذا امسال از یک ماه گذشته در یک اقدام مشترک با وزارت نفت تلاش کردیم تا ناوگان حمل و نقل کشور را بسیج کنیم.
به گفته وی مصوبه خوبی نیز در دولت برای تشویق مالکان ناوگان صورت گرفت و در حال حاضر با سرعت بسیار خوبی سوخت‌رسانی در حال انجام بوده و لازم است که این خبر خوب را بدهم که موجودی مخازن بالاتر از ذخیره ما در سال گذشته است و این شرایط را ادامه می‌دهیم تا به یک ذخیره مطمئن برسیم و اگر مطابق برنامه سوخت‌رسانی انجام شود نگرانی نداریم.
مشکلی برای تامین سوخت نیروگاه ها نخواهیم داشت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه