ترخیص 3300 دستگاه از 7 هزار  کامیون وارداتی 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ترخیص 3300 دستگاه از 7 هزار کامیون وارداتی دپو شده در گمرکات کشور خبر داد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، داریوش امانی درباره ترخیص کامیون‌های وارداتی از گمرک به مهر اظهار کرد: بر اساس بند ث ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، امکان واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی با عمر زیر ۳ سال وجود دارد و در حال حاضر، این روند در دست اجراست.
وی افزود: تا کنون برای واردات نزدیک به ۷ هزار دستگاه کامیون ثبت سفارش انجام که از این تعداد نزدیک به ۳۳۰۰ دستگاه تا کنون از گمرک ترخیص و ۱۴۰۰ دستگاه کامیون هم شماره (پلاک) گذاری شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بعد از اینکه دستگاه قضائی به موضوع ورود کرد، با فرآیندهایی که ترخیص را کُند کرده بود، مقابله و اصلاح شد؛ شرایط شماره گذاری در حال حاضر بسیار مناسب است و دنبال آن هستیم تا از این هم بهتر شود.
وی یادآور شد: اینکه برخی کامیون‌ها در گمرک دپو شده اند به دلیل مسائلی است که خود واردکننده با آنها مواجه است و ضوابطی همچون «گرفتن گواهی استاندارد»، «گواهی‌های محیط زیست»، «ارائه اسناد منشأ ارز که خارجی باشد نه داخلی»، «مجوزهای مربوط به خدمات پس از فروش» که مد نظر قانون بوده و هر یک فرآیندهای خاص خود را دارد را نتوانسته ارائه دهد و مشکلات خود را حل کند.
ترخیص 3300 دستگاه از 7 هزار  کامیون وارداتی 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه