قیمت بنزین در کانادا 23 سنت افزایش یافت


آمارها نشان می‌دهد، طی هفته گذشته و به خاطر بروز کمبود عرضه قیمت بنزین در کانادا به ازای هر لیتر 23 سنت معادل حدود 6 هزار تومان افزایش داشته است.به گزارش اقتصادسرآمد از استار، قیمت هر لیتر بنزین در کانادا طی روز گذشته 1.819 دلار آمریکا معادل 45 هزار تومان بوده و در واقع طی هفته گذشته شاهد رشد قابل توجه بنزین در این کشور بودیم.
دان مک‌تیوو، مدیر سایت گس‌ویزارد و دبیر انجمن انرژی ارزان برای مردم کانادامی‌گوید: فقط طی 7 روز گذشته شاهد رشد 23 سنتی معادل حدود 6 هزار تومانی قیمت هر لیتر بنزین در این کشور بودیم. نگرانی‌ها نسبت به بروز کمبود بنزین باعث شد تا بسیاری از رانندگان به سمت جایگاه‌های عرضه سوخت هجوم ببرند.
مک‌تیوو البته می‌گوید: جای نگرانی نیست. وی مدعی است که همین هجوم باعث شده تا کانادا با کمبود سوخت مواجه شود. بخشی از افزایش قیمت بنزین در کانادا هم مربوط به رشد قیمت نفت در بازار جهانی ناشی از بالا گرفتن درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین بوده است.
مک‌تیوو در این باره می‌گوید: بازار با ریسک کمبود عرضه نفت مواجه است. وقتی که مصرف نفت در جهان صد میلیون بشکه در روز است، اما فقط 95 میلیون بشکه نفت به بازار عرضه می‌شود.
وی می‌گوید: پیش از درگیری نظامی روسیه و اوکراین هم این مشکل وجود داشت.
این مقام کانادایی تأکید کرد: فقط به فاصله یک و نیم ساعت در روز جمعه شاهد رشد 3 دلاری قیمت نفت در بازار جهانی و رسیدن آن از 112 دلار به 115 دلار در هر بشکه بودیم.
در صورتی که نفت روسیه تحریم شود، قیمت‌ها بسیار بیشتر از این افزایش خواهد یافت. این کشور پس از عربستان و آمریکا سومین صادرکننده بزرگ نفت به بازار جهانی است.
قیمت بنزین در کانادا 23 سنت افزایش یافت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه