در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی روسیه مطرح شد

دعوت از روسیه برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، خوراک در دسترس برای توسعه صنعت پتروشیمی در ایران را مزیتی با اهمیت برشمرد و گفت: از شرکت‌های روس دعوت می‌کنم از فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران استفاده کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، مرتضی شاهمیرزایی طی نشستی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی روسیه برگزاری چنین رویدادهایی برای گسترش همکاری‌ها ایران و روسیه را حائز اهمیت خواند.
وی به حدود ۵۶۰۰ کیلومتر سواحل در شمال و جنوب جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: وجود بنادر پرشمار در این سواحل، تبادل محصولات و فعالیت‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع را برای کشور فراهم و آسان کرده است.مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: ایران دارای بیش از ۱۵۹ میلیارد بشکه ذخایر نفتی و حدود ۳۳ تریلیون مترمکعب ذخایر گازی ایران است. شاهمیرزایی با بیان اینکه هم‌اکنون روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز از مخازن گازی برداشت می‌شود و ظرفیت تولید نفت خام ایران حدود ۴ میلیون بشکه است، گفت: بخشی از این تولیدات به‌عنوان خوراک صنایع پتروشیمی ایران مصرف می‌شود. وی دسترسی به خوراک فراوان به پشتوانه این ذخایر نفت و گاز را برای توسعه صنعت پتروشیمی در کشور ایران را مزیتی بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه دعوت می‌کنم که از این فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت پتروشیمی  و دیگر طرح‌های توسعه صنایع نفت و گاز  استفاده کنند.کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه نیز با حضور در پاویون شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در نمایشگاه نفت و گاز روسیه، در نشست با مرتضی شاه‌میرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی حاضر در نمایشگاه نفت و گاز روسیه، ضمن اشاره به روابط خوب و سودمند دو کشور تأکید کرد: ایران و روسیه با داشتن ذخایر غنی و نفت و گاز فرصت مناسبی در توسعه همکاری‌ها در این بخش دارند. شاهمیرزایی با بیان اینکه هم‌اکنون روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز از مخازن گازی برداشت می‌شود و ظرفیت تولید نفت خام ایران حدود ۴ میلیون بشکه است، گفت: بخشی از این تولیدات به‌عنوان خوراک صنایع پتروشیمی ایران مصرف می‌شود.
دعوت از روسیه برای سرمایه‌گذاری  در صنعت پتروشیمی ایران
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه