پوتین در نشست جهانی اقتصاد

پایان دوران جهان تک‌ قطبی، اتحادیه اروپا حاکمیت سیاسی خود را از دست داده است

رئیس جمهور روسیه گفت، دوران جهان تک قطبی به پایان رسیده اما غربی‌ها هنوز در توهم گذشته به سر می‌برند.به گزارش اقتصاد سرآمد، ولادیمیر پوتین در نشست جهانی اقتصادگفت: «نخبگان غرب هنوز در توهم و در دوران گذشته به‌ سر می‌برند. دوران جهان تک قطبی با وجود تلاش‌ها برای حفظ آن، به پایان رسیده است. رویکردهایی که توسط یک قطب دیکته می‌شوند محکوم به شکست هستند. دیگر نمی‌توان پتانسیل کشورهای در حال توسعه را نادیده گرفت. ایجاد چنین تغییراتی، اهمیت اساسی دارند».
رئیس جمهور روسیه گفت: «ثابت شد که کارشناسان غربی اشتباه می‌کردند که با اعمال تحریم‌ها، اقتصاد روسیه از هم فرو می‌پاشد. ما مردمانی قوی هستیم و مانند نیاکان خود مشکلات را حل خواهیم کرد. غربی‌ها در سایه گذشته باقی مانده‌اند اما هیچ چیز همیشگی نیست. آن‌ها واقعیت را انکار می‌کنند».
او در ادامه گفت:‌ «غربی‌ها با کشورهای دیگر مانند حیات خلوت خود رفتار می‌کنند و گمان می‌کنند آن‌ها هنوز مستعمره‌شان هستند و مردمان این کشورها را شهروند درجه دوم تلقی می‌کنند زیرا [غربی‌ها] فکر می‌کنند که خاص هستند و به همین دلیل به هر کشوری که در مقابل آن‌ها ایستادگی کند فشار وارد می‌کنند».
پوتین افزود: «ما توانستیم افزایش تورم را مدیریت کنیم و اکنون روند کاهشی دارد. نظام مالی ما به ثبات رسیده و با ثبات خواهد ماند».او همچنین گفت: «دنبال کردن توهمات کهنه ژئوپولتیک توسط غرب، موجب شده اعتماد به واحدهای پولی جهان تضعیف شود».
پوتین گفت: «امروز می‌خواهم درباره دیدگاه خودمان در قبال اقتصاد جهانی صحبت کنم و اینکه روسیه چه برنامه‌ای برای حفظ توسعه در این شرایط متغیر دارد».
او با رد ادعای رسانه‌های غربی در این زمینه که «پوتین مقصرافزایش جهانی قیمت‌ها است» گفت: «ممکن است زیان اتحادیه اروپا از تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال کرده به بیش از سالانه ۴۰۰ میلیارد دلار برسد».
رئیس جمهور روسیه افزود:‌ «اتحادیه اروپا حاکمیت سیاسی خود را از دست داده و نخبگان آن، به ساز فرد دیگری می‌رقصند. آن‌ها به مردم خود و منافع واقعی اروپا و اقتصاد ملی خود ضربه میزنند».
پوتین بار دیگر اعلام کرد که روسیه آمادگی دارد امنیت محموله‌های غلات ارسالی از اوکراین را تأمین کند. وی یادآور شد که این غربی‌ها هستند که واردات غلات و کود شیمیایی از روسیه را تحریم کرده‌اند اما تأثیر آن به خودشان برمی‌گردد.
  پایان دوران جهان تک‌ قطبی، اتحادیه اروپا حاکمیت سیاسی خود را از دست داده است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه