سی امین سفر استانی دولت؛

در سفر رییس جمهور به استان همدان  چه گذشت

استقبال گرم و کم نظیر مردم کبودرآهنگ، شادمانی بی وصف و مثال همدانیها، سنگ تمام اهالی روستای کردآباد، جراحی چشم یک پیرزن روستایی توسط وزیر بهداشت و ساماندهی و تامین اعتبار ۱۷۹ پروژه نیمه تمام در سراسر استان برگهایی از دفتر سی امین سفر دولت مردمی به پایتخت تاریخ و تمدن بود که به یادگار می ماند.
پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین روز پنج‌شنبه میزبان رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم بود تا ششم مرداد ۱۴۰۱ به عنوان روزی ماندگار و پرخاطره در حافظه مردم این دیار ثبت و ضبط شود. 
کبودرآهنگ، شمالی ترین نقطه استان همدان نخستین مقصد سفر رییس جمهور بود تا به انتظارهای مردم این خطه محروم و دورافتاده در اقلیم همدان پایان دهد.
سیدابراهیم رییسی در دیدار با اهالی خونگرم این منطقه حضور مردم در صحنه را مهم‌ترین مولفه قدرت و امنیت ملی دانست و گفت: مهم‌ترین مولفه قدرت در کشور ما مردم هستند و هر کس در جهت توانمندتر کردن کشور حرکت کند، تولید قدرت کرده است.
رییس دولت سیزدهم تاکید کرد: به خواست مردم ایستادگی و مقاومت در مقابل سلطه گران و نظام سلطه را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده ایم و به هیچ عنوان از مواضع به حق نظام عقب نشینی نمی کنیم. 
رئیسی در دیدار با اهالی خونگرم این منطقه حضور مردم در صحنه را مهم‌ترین مولفه قدرت و امنیت ملی دانست و گفت: مهم‌ترین مولفه قدرت در کشور ما مردم هستند و هر کس در جهت توانمندتر کردن کشور حرکت کند، تولید قدرت کرده است.
 پایگاه سوم شکاری شهید نوژه و ساکنان این منطقه نظامی هم از دیدار با رییس جمهور بهره مند شدند و دقایقی گوش جان سپردند به سخنان ارمغان عدالت.
رییس جمهور در مسیر عزیمت به شهرستان کبودرآهنگ متوجه حضور عده ای از مردم در کنار جاده و ابراز احساسات آنها شد مردمی که از بامداد امروز برای ملاقات مقام عالی دولت به انتظار ایستاده بودند و آیت الله رییسی به زیبایی محبت کبودرآهنگی ها را پاسخ داد.
اهالی روستای کردآباد هم سنگ تمام گذاشتند و با سردادن شعارهای انقلابی به رییس جمهور خوش آمد گفتند، این روستا در کارآفرینی و اشتغال در صنعت پوشاک حرف اول را در استان همدان می زند و امروز هم سرآمد بودن خود را در بازدید سرزده آیت الله رئیسی اثبات کردند. 
رییس جمهور گفت: مبنای دولت حمایت از تولید و تولیدکنندگان است و توجه ویژه به این بخش داریم.
در این دیدار، رئیس جمهور ایجاد ۴۰ هزار شغل برای جوانان استان همدان را به مردم این دیار نوید داد و گفت: تعهد اشتغال این استان در سال جاری ۲۷ هزار شغل است که از مدیران می خواهم این رقم به ۴۰ هزار شغل افزایش یابد.
وی مهم‌ترین راهکار رونق اقتصاد ملی و غلبه بر مشکلات اقتصادی تولید است؛ این یعنی هر کسی در جهت گسترش تولید در کشور تلاش کند، مردم را امیدوار و دشمن را ناامید کرده است.
برنامه بعدی رییس جمهور حضور در اجتماع بزرگ مردم همدان در سالن ورزشی شهید سردار همدانی بود. 
در این دیدار، رییس جمهور ایجاد ۴۰ هزار شغل برای جوانان استان همدان را به مردم این دیار نوید داد و گفت: تعهد اشتغال این استان در سال جاری ۲۷ هزار شغل است که از مدیران می خواهم این رقم به ۴۰ هزار شغل افزایش یابد.
تامین اعتبار ۱۷۹ طرح در سفر استانی 
دولت به همدان 
رییس دولت سیزدهم همچنین در شورای اداری شرکت کرد و با نخبگان، خانواده شهدا و ایثارگران نیز جلسه ای داشت و در پایان هم در نشست با اصحاب رسانه دستاوردهای سی امین سفر استانی خود به همدان را تشریح کرد. 
وی از تصویب اعتبار مورد نیاز ۱۷۹ طرح و پروژه حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی در استان همدان خبر داد و گفت: این طرحها شامل ۳۵ طرح زیربنایی، سه پروژه حوزه آب، خاک و کشاورزی، ۲۵ طرح بهداشتی و درمانی، ۷۹ طرح فرهنگی، ورزشی و گردشگری، ۳۳ طرح مرتبط با اشتغالزایی و ۲ طرح صنعتی و معدنی است.
وزرای علوم، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و نیرو به نمایندگی از رییس جمهور در شهرستانهای ملایر، اسدآباد، نهاوند،کبودرآهنگ، فامنین، تویسرکان، بهار و رزن حضور یافته و با مردم دیدار کرده و به درخواستها و مطالبات مردم پاسخ دادند. 
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در ادامه سی امین سفر رییس جمهوری از دهکده تفریحی و توریستی گنجنامه همدان دیدن کرد و کتیبه های گنجنامه را نقطه قوت جذب گردشگری در استان همدان دانست.
او همچنین به شهر جهانی گردو رفت تا تویسرکانی ها هم از موهبت سفر دولت مردمی بی نصیب نمانند. 
نهاوند شهر سراب‌های ایران نیز میزبان وزیر آموزش و پرورش بود، ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهر و شهید میرزامحمد سلگی سرآغاز سفر یوسف نوری بود..وزیر نیرو هم به فامنین سفر کرد شهری که ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و بالاترین میزان مشارکت در انتخابات مربوط به این شهرستان است.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جریان سفر استانی دولت مردمی در شورای اداری شهرستان کبودرآهنگ حضور یافت و گفت: دولت هیچ گونه محدودیتی برای حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری ندارد و وزارت فرهنگ توجه ویژه نسبت به بهره مندی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی کشور در دستور کار دارد.
در سفر رییس جمهور به استان همدان  چه گذشت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه