نگاه بانک مرکزی در پسابرجام

ادامه از صفحه اول
روش دوم آن است که منابع مذکور را صرف هزینه‌های تسکینی و کم اثر و جاری بنماید. طبیعتاً آثار مثبت مدیریت منابع به شیوه اول منجر به تقویت پایه‌های اقتصادی کشور خواهد انجامید و به‌تدریج خود را در حوزه‌های مختلف رفاه عمومی همچون مهار تورم، کاهش بیکاری، رونق کسب‌وکار و تجارت خارجی و ... نشان خواهد داد.
همان‌طور که اشاره شد حوزه اقتصاد از ظریف‌ترین و حساس‌ترین حوزه‌هاست و به‌جز تبعیت از اصول و قواعد علمی و لحاظ واقعیت‌ها و هنر درست هزینه کردن نمی‌توان انتظار دریافت نتایج مثبت اقتصادی از آن داشت.
در همین راستا ترویج و تأکید بر این بحث که اقتصاد داخلی منفک از حوادث و رویدادهای خارجی و بین‌المللی است، ایده‌ای ناهمخوان با واقعیت‌های موجود است. ارز و سکه که خود مبنا و شاخص تلقی می‌شوند و در مواردی خودروهای داخلی در روزهای اخیر صرفاً به خاطر یک خوش‌بینی عمومی و چند اظهارنظر مثبت سیاسی از سوی طرف‌های برجامی با نوسانات کاهشی همراه شدند که این امر دلیلی بر رد ادعای بی‌تأثیر بودن رویدادهای خارجی بر اقتصاد داخلی است.
باید تأکید کرد که توپ مدیریت و هدایت صحیح مالی - ارزی کشور در مرحله اولیه توافق و مرحله پسابرجام کاملاً در زمین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. امیدواریم با اتخاذ تدابیر کاملاً حساب شده از سوی بانک مذکور، شاهد بهترین بهره‌برداری و استفاده در مراحل پیش‌رو به‌ویژه در حوزه صادرات غیرنفتی و ... باشیم.
نگاه بانک مرکزی در پسابرجام
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه