مدیرکل شیلات هرمزگان خبرداد
ایجاد ۱۵۰۰ زیستگاه مصنوعی آبزیان در آب های خلیج فارس
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: پیرو سفر رییس جمهور به استان، تاکنون یکهزار و ۵۰۰ زیستگاه مصنوعی آبزیان در آب های خلیج فارس شهرستان های بندرلنگه و قشم ایجاد شده است.به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالرسول دریایی به مناسبت هفته تعاون در دیدار با تعاونی های صیادی استان هرمزگان با تاکید بر توسعه و مدیریت مناسب زیستگاه های مصنوعی به عنوان یک سرمایه گذاری پایدار، افزود: با ایجاد زیستگاه های مصنوعی در شهرستان های بندرلنگه و قشم و حمایت استاندار هرمزگان و پیگیری شیلات استان گام های خوبی در این خصوص برداشته شده که امید را دوباره در دل صیادان و بهره برداران زنده کرده است.وی مطالعات، تکمیل و تجهیز بنادر صیادی و موج شکن های مردمی، توسعه زیستگاه های مصنوعی و ساخت سه مرکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی را از دیگر اولویت های شاخص شیلات هرمزگان در راستای حمایت از صید و صیادی در استان عنوان کرد.مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه تعاونی ها و تشکل های صیادی محور اصلی صید و صیادی استان هستند، اظهارداشت: تکمیل بندر چیرویه، اتمام مرحله نخست بندر رمچاه و شروع مرحله دوم آن، بهسازی اسکله شناور بوموسی، بهسازی مرکز تخلیه صید کووه ای و دولاب را از دیگر برنامه های شیلات هرمزگان برای جامعه صیادی است.دریایی با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین اداره کل شیلات استان و جامعه صیادی در اجرای سیاست ها و اهداف صید و صیادی اصولی و پایدار برقرار است، گفت: استان هرمزگان توانسته با بهره مندی از ۳۶ هزار نفر صیاد که از این طریق ارتزاق می کنند، سالانه افزون بر ۳۰۰ هزار تن صید انواع آبزیان را به خود اختصاص دهد.وی با اشاره به توان بالای شیلات استان هرمزگان ابرازداشت: این استان همواره با بهره برداری درست از ظرفیت های صید و صیادی به عنوان قطب صیادی کشور مطرح بوده است که توانسته با اقدامات صورت گرفته، رتبه اول صید کشور را به دست آورد.مدیرکل شیلات هرمزگان در ادامه همچنین به صید غیراصولی و غیرمجاز آبزیان در آب های خلیج فارس اشاره کرد و گفت: صید غیرمجاز در صورت تداوم میتواند بیش از پیش ذخایر ارزشمند آبزیان در خلیج فارس را تحت فشار بگذارد که باید اتحادیه ها و تعاونی های صیادی استان با تعامل و همفکری بیشتر در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان با شیلات همراهی داشته باشند.وی در پایان رشد اعتبارات تملک دارایی شیلات هرمزگان را در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۷۰ درصد اعلام کرد که با حمایت های دولت مردمی محقق شد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
رشد ۲۵ درصدی ترانزیت کالا از مسیر ایران در ۵ ماهه امسال
-
عواملی که بندرچابهار را سرپا می کند
-
ایجاد ۱۵۰۰ زیستگاه مصنوعی آبزیان در آب های خلیج فارس
-
مانور ترکیبی اطفای حریق و مقابله با آلودگی دریایی در بندر نوشهر
-
۱.۳ میلیون مترمکعب لایروبی ناخالص دربنادر
-
اقدامات لازم برای ساماندهي و مديريت نظام مند اسقاط شناورها و به حداقل رساندن مخاطرات زيست محيطي انجام شده است
-
پهلوگیری ۱۸ فروند کشتی نهادههای دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی
-
21 هزار هکتار از سواحل دریای خزر در گلستان سنددار شد
-
بازديد مشاور رييس سازمان شيلات در حوزه سرمايه گذاري از مزارع پرورش ماهيان خاوياري شهرستان تالش
اخبار روز
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش
-
دریانوردان «رهبانان» توسعهی پساجنگ
-
روز جهانی دریانورد با شعار گرامی نمیشود
-
واکاوی چندوجهی بحران انسانی در عصر جدید دریانوردی
-
به احترام دریانوردان ایران
-
با هدف حفاظت از میراث ارزشمند خلیج فارس؛ حفاظت و احیای بافت تاریخی بوشهر عملیاتی می شود
-
امسال؛ اجرای طرح گسترده مقابله با گونه مهاجم "سنبل آبی" در تالاب انزلی
-
«جنگ ۴۰ روزه» بهانهبازنگری در سیاستهای حملونقلی ایران
-
مردم جزیره خارگ بیبهره از طرح جامع شهری
-
کمبود اسکله های گردشگری در نوار ساحلی خزر
-
نجات 12 نفر گردشگر از غرق شدگی در آبهای خزر طی یک ماه گذشته
-
با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان؛ هتل ساحلی 5 ستاره در بندر دیلم احداث می شود



